حضرت معصومه(س)؛ گمشده امروز جامعه زنان
کد خبر: 3623619
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
فیاض‌بخش:

حضرت معصومه(س)؛ گمشده امروز جامعه زنان

گروه جامعه: نماینده اسبق مجلس با اشاره به نکات اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: ایشان یکی از الگوهای اخلاقی برای خانم‎ها و دختران امروز جامعه است و به‌واقع ایشان گمشده امروز جامعه زنان یعنی آرامش را در خود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر با سخنرانی نفیسه فیاض‌بخش، نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی با موضوع کرامات و فضائل حضرت معصومه(س) و حجت‌الاسلام و المسلمين سيدعليرضا تراشيون، كارشناس مباحث تربيتی در حوزه کودک و نوجوان با موضوع تربیت جنسی دختران در بوستان بهشت مادران برگزار شد.

فیاض‌بخش در این مراسم بیان اینکه حضرت معصومه(س) مقام شفاعت کبری را دارند، افزود: ایشان کرامت‎های بسیاری دارند تا حدی که خود امام رضا(ع) بسیاری از دردمندان را به خواهرشان ارجاء می‎دهند. همچنین از سه امام بزرگوار صادق(ع)، جواد(ع) و رضا(ع) روایت شده که کسی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‎شود؛ همچنین در روایت آمده است که با شفاعت حضرت فاطمه معصومه(س) تمامی شیعیان وارد بهشت می‎شوند.

وی در ادامه با اشاره به خاطره‏‎ای از آیت‌الله مرعشی نجفی در خصوص فهمیدن مکان دفن حضرت فاطمه زهرا(س)، ادامه داد: آیت‌الله مرعشی نجفی برای پیدا کردن مکان دفن حضرت زهرا(س)، چهل روز چله‎گیری می‎کنند تا جایی که نزدیک به روز چهلم در عالم رویا به ایشان می‎گویند که خدا اراده فرموده تا مدت مشخصی مکان دفن حضرت فاطمه(س) نامشخص و نامعلوم بماند، اما تمام برکات، کرامات و فضائل زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) را در زیارت حضرت معصومه(س) مقرر کرد.

فیاض‌بخش در ادامه با اشاره به نکات اخلاقی حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: حضرت معصومه(س) یکی از الگوهای اخلاقی برای بانوان و دختران امروز جامعه است و به‌واقع ایشان گمشده امروز جامعه زنان را یعنی آرامش در خود دارد. امروز علی‌رغم اینکه امکانات زیادی برای جوانان فراهم شده اما اضطراب و افسردگی فراگیرتر شده است و در این شرایط است که پرداختن به زندگی حضرت معصومه(س) برای ما مفید خواهد بود، چراکه با مطالعه زندگی ایشان و دریافت الگوهای اخلاقی می‎‎توانیم به آرامش دست پیدا کنیم.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راضیه و مرضیه دو لقب پربرکت حضرت معصومه(س) هستند و این القاب حضرت راه رسیدن به آرامش است. درک این القاب یعنی اینکه انسان روزی بتوانند با داشته‎های خود راضی باشد و بهترین استفاده را از این داشته‌ها در مسیر آرامش و معنویت داشته باشد.

فیاض‌بخش با بیان اینکه انسان امروز به علت مقایسه کردن خود با دیگران از شرایط رضایت ندارد، تصریح کرد: همین مقایسه کردن او را در معرض نارضایتی و ناراحتی و در نهایت آسیب روحی روانی قرار می‌دهد، یکی از کلیدهای رسیدن به آرامش همین راضی بودن از وضع موجود زندگی است.

وی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) دارای شخصیتی رفیع و والا مقامی است، به طوری که ائمه طاهرین(ع) از این بانو، با جلالت و تكریم یاد كرده‎اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلكه پیش از ولادت پدر بزرگوارش، نام او بر لسان بعضی از ائمه آمده و از مقام والای او سخن گفته‎اند كه به بعضی از آنها اشاره می‎شود. امام صادق(ع) می‎فرمایند: «اَلا اِنَّ قم حَرَمی و حرم وَلدی من بعدی...» بدانید قم حرم من و حرم فرزندانم پس از من است، زنی از فرزندان من در این شهر در می‎گذرد كه او دختر موسی است».

نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حدیثی دیگری امام صادق(ع) پیش از این كه این فرزند گرانقدر متولد شود از فضیلت زیارت و مدفن او سخن می‎گوید و شیعیان را به اهمیت آن توجه می‎دهد و می‎فرماید: «شهر قم، حرم ما است و در آن زنی از فرزندان من مدفون می‎شود، به نام فاطمه هر کس او را زیارت کند بهشت برای او ثابت می‎شود...». همه این بیانات حاکی از شأن و عظمت و فضیلت این بانوی مكرم اسلام می‎باشد.

فیاض‌بخش گفت: بی‎شك فضائل و خصوصیات اخلاقی این بانوی بزرگ است که او را دارای چنین مقام و منزلتی نموده است چون امام موسی كاظم(ع) دارای 37 فرزند بود که در میان آنها این بانوی مکرم است که مثل ستاره‎ای درخشان می‎درخشد و در میان فرزندان امام كاظم(ع) بعد از امام رضا(ع) هیچ كدام هم سنگ او نمی‎باشد.

وی تصریح کرد: بنا به نص صریح قرآن هدف از خلقت انسان چیزی جز عبادت و بندگی خداوند نیست كسانی كه به این هدف مهم پی بردند در راه رسیدن به عالی‌ترین مرحله آن سر از پا نمی‎شناختند. لذا یكی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا از خاندان ولایت و امامت، كریمه اهل بیت فاطمه معصومه(س) می‎باشد. او با عبادت و شب زنده‎داری هفده روزه‎اش در واپسین روزهای عمر شریفش در مدت اقامتش در منزل موسی بن الخزرج، گوشه‎ای از یک عمر عبودیت و خضوع و خشوع آن زاده عبد صالح خدا در برابر ذات پاک الهی است.

نماينده اسبق مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امام صادق (ع) درباره شفاعت حضرت معصومه(س) فرموده‌اند: «با شفاعت او همه شیعیان ما وارد بهشت می‌‌شوند»، لذا شایسته است در ایام ولادت حضرت معصومه(س) که به نام روز دختران نام‌گذاری شده، دختران جامعه که زنان و مادران فردا هستند بیش از پیش به الگوهای رفتاری این بانوی گرامی اسلام توجه کنند و ایشان را به عنوان الگوی برتر مدنظر خود قرار دهند.
captcha