تصاویری از مراسم ترحیم سیدمهدی فاطمیان + صوت
کد خبر: 3664983
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

تصاویری از مراسم ترحیم سیدمهدی فاطمیان + صوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم ترحیم استاد قرآنی و حافظ کل قرآن مرحوم سید مهدی فاطمیان ۲۸ آبان ماه همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار شد.

فاطمیان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم ترحیم استاد قرآنی و حافظ کل قرآن کریم مرحوم سید مهدی فاطمیان یکشنبه، ۲۸ آبان ماه همزمان با سالروز شهادت امام هشتم، ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برپا شد.
در این مراسم، محمدتقی نوران، محمدرضا پورزرگری و سیدحسین موسوی بلده از قاریان ممتاز و بین المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند. در ادامه عمادی و طالبی‌پور دقایقی به مداحی پرداختند. در خلال این مراسم که با اجرای منصور آقامحمدی همراه بود، پیام‌های دارالقرآن زنجان و مکتب خوشنویسان، قرائت شد.
در پایان این مراسم که با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی و ممتاز همراه بود، حجت‌الاسلام یاسینی به سخنرانی پرداخت.
سیدمهدی فاطمیان، پیشکسوت قرآنی و حافظ کل قرآن کریم صبح پنجشنبه، ۲۵ آبان پس از یک دوره سخت بیماری در بیمارستان سینا دار فانی را وداع گفت.
مراسم تشییع این حافظ کل قرآن جمعه، ۲۶ آبان، همزمان با سالروز درگذشت پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) با حضور آشنایان و جمعی از حافظان و قاریان قرآن از مقابل درب منزل به سمت قطعه ۷۳ بهشت زهرا(س) برگزار شد.
لازم بذکر است، سيدمهدی فاطميان متولد ۱۳۲۳ كرمانشاه، حافظ کل قرآن كريم بود. وی از سال ۴۶ شروع به حفظ قرآن كريم كرد و برای حفظ از ترجمه مرحوم محمد كاظم معزی استفاده می‌كرد و اولين فردی بود كه قرآن را با شماره آيات با توجه به مفاهيم آن حفظ كرد و در طول ساليان متمادی به آموزش حفظ برای گروه‌های مختلف پرداخت و مربيان حفظ بسیاری را تربيت كرد. وی نفر سوم مسابقات بين‌المللی جمهوری اسلامی ايران در رشته حفظ كل قرآن در سال ۶۳ بود.
در پایان تلاوت‌های این مراسم ارائه می‌شود.
تلاوت سید حسین موسوی بلده
کد
دریافت
تلاوت محمدتقی نوران
کد
دریافت
تلاوت محمدرضا پورزرگری
کد
دریافت
برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

مطالب مرتبط
captcha