برپایی «کلبه کتاب» در شاهرود
کد خبر: 3821894
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

برپایی «کلبه کتاب» در شاهرود

گروه فرهنگی ــ با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان کلبه‌های کتاب در بوستان‌های شهدای محراب و کودک در کنار دو ایستگاه مطالعه با هدف ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در شاهرود به بهره‌برداری رسید.

برپایی «کلبه کتاب» در شاهرود

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علی‌اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته، 2 تیر در حاشیه افتتاح دو کلبه کتاب در بوستان‌های شاهرود استفاده از ظرفیت فضاهای عمومی نظیر پارک‌ها را هدف استفاده از طرح فرهنگی ایجاد کلبه دوست‌داران کتاب دانست و گفت: اینکه مردم در فضاهای عمومی نظیر بوستان‌ها بتوانند کتاب را نیز به‌صورت فیزیکی مشاهده کنند و از این امکان فرهنگی برای مطالعه و توجه به کتاب استفاده کنند امری مهم و خطیراست.

وی ادامه داد: اقدام مناسبی که شهرداری با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی در شاهرود انجام داده می‌تواند به ترویج مشارکت عمومی مردم برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه شود که در این راستا هدف از راه‌اندازی ایستگاه دوستداران مطالعه ارتقای فرهنگ کتابخوانی در شهر است و حمایت از ایده‌های خلاقانه در ترویج فرهنگ مطالعه یکی از وظایف مسئولان است.

سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز ایجاد ایده‌های نو در تشویق مردم و گسترش فرهنگ کتابخوانی را از کارهای بسیار ارزشمند برشمرد و یادآور شد: ۷۰۰ نسخه کتاب در ایستگاه دوستدار مطالعه بوستان شهدای محراب و ۴۰۰ نسخه کتاب در ایستگاه بوستان کودک جانمایی شده که وظیفه نگهداری از کتاب‌ها با مردم است.

وی با بیان اینکه مردم بدون ارائه مدرک و عضویت می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند، افزود: محتوای کتاب‌ها اجتماعی، روانشناسی، ادبیات، کودک، رسانه و حوزه‌های دیگر است.

به گفته موسوی، رونمایی و تجهیز پنج بوستان به ایستگاه مطالعه از برنامه‌های آینده در شاهرود است که شهروندان شاهرودی می‌توانند در بوستان‌های شهدای محراب و کودک از امکانات کلبه دوست‌داران کتاب و ایستگاه مطالعه استفاده کنند.

انتهای پیام

captcha