قولی که محقق نشد
کد خبر: 4132041
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹

قولی که محقق نشد

همایش سراسری مدیران مؤسسات قرآنی و تکریم از ۱۲ نفر از پرچمداران گمنام خدمت به قرآن کریم طی شب‌های گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد؛ همایشی که متن آن خالی از حاشیه نبود.

همایش مؤسسات قرآن نمایشگاه بین المللیبه گزارش خبرنگار ایکنا، همایش سراسری مدیران مؤسسات قرآنی و تکریم از ۱۲ نفر از پرچمداران گمنام خدمت به قرآن کریم که دو شب پیش در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار شد، حاکی از مسایلی بود که در این گزارش مروری بر آن خواهیم داشت.

در این همایش قرار بود با عنوان تکریم از بخش مردمی، بن حمایتی ۳ میلیون تومانی از سوی معاونت قرآن و عترت ارشاد به موسسات منتخب برای خرید از نمایشگاه قرآن داده شود ولی در پایان اعلام شد که این مبلغ طی روزهای آتی به حساب موسسات واریز شود.

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: این مؤسسات برای خرید و طبق وعده معاونت قرآن و عترت ارشاد برای دریافت بن‌کارت‌ها، آمده بودند که تحویل داده نشد و وعده دادند به حساب واریز خواهد شد و با دستان خالی به شهر خود برگشتند که موجب اعتراض آنها به اتحادیه‌های استانی و اتحادیه کشوری شد. چرا ارشاد و معاونت قرآن و عترت این کار را کرد تا اتحادیه مقصر دیده شود؟

ناصری افزود: در سالهای اخیر و به ویژه در ایام کرونا، شاهد ضررها و زیان‌هایی به مؤسسات قرآنی بودیم و امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های مناسب، روند رسیدگی به مؤسسات قرآنی بهبود یابد.

وی در ادامه به عدم عمل به منویات مقام معظم رهبری در برون‌سپاری فعالیت‌ها به بخش مردمی و نظارت دستگاه‌های حاکمیتی گلایه کرد و ادامه داد: نهادهای حاکمیتی به هیچ وجه حاضر نیستند، برون‌سپاری کنند.

شایان ذکر است، ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت نیز در پنل پرسش و پاسخ و در پاسخ به یکی از مدیران مؤسسات مبنی بر اختصاص مکان و زمین به مؤسسات قرآنی و راه‌هایی از مشکل استیجاری مکان‌ها داشته باشیم. او در این خصوص گفت: امکان اختصاص زمین به مؤسسات و حتی اختصاص هزینه برای ساخت مکان مؤسسات قرآنی به دلیل مشکلات فعلی تورمی در کشور وجود ندارد و نمی‌توانیم قول دهیم حتی اگر ۳۰۰ میلیون تومان هم به این مراکز ارائه شود، در شرایط اقتصادی فعلی امکان ساخت مرکزی با این بودجه مهیا نیست.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن تا ۲۶ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha