محفل قرآنی سومین سالروز عروج آیت‌الله ضیاءآبادی برگزار شد + عکس و صوت
کد خبر: 4198961
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶

محفل قرآنی سومین سالروز عروج آیت‌الله ضیاءآبادی برگزار شد + عکس و صوت

مجلس و محفل قرآنی همزمان با سومین سالروز عروج ملکوتی آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی در مسجد علی ابن الحسین(ع) دربند برگزار شد.

مراسم سالگرد آیت الله ضیاءآبادی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای عالی قرآن، همزمان با سومین سالروز عروج ملکوتی آیت‌الله سیدمحمد ضیاءآبادی، اُسوه اخلاق و مفسر قرآن کریم، مجلس و محفل قرآنی ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ در مسجد علی ابن الحسین(ع) دربند برگزار شد.

این مراسم با حضور ارادتمندان به این معلم اخلاق، با تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه کهف از سوی محمد‌حسین سعیدیان، قاری بین‌المللی، همراه بود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اوسطی با بیان احوالات آیت‌الله ضیاءآبادی از ویژگی‌های بارز این استاد فقید که باعث شد، ایشان مورد عنایت قرآن و اهل بیت علیهم السلام قرار گیرد، پرداخت. پایان‌بخش این جلسه، مداحی مهدی سماواتی، ذاکر اهل بیت(ع) بود.

آیت الله ضیاء‌آبادی

تلاوت محمدحسین سعیدیان

کد

صوت سخنرانی حجت‌الاسلام اوسطی

کد
مداحی مهدی سماواتی
کد
 

آیت‌الله ضیاءآبادی کیست؟

آیت‌الله ضیاءآبادی، متولد ۱۳۰۷ در قریه ضیاءآباد قزوین بود. ایشان از شاگردان آیت‌الله برجردی، امام خمینی(ره) و علامه طباطبایی(ره) و از سال ۱۳۴۰ استاد حوزه علمیه تهران بود. جلسات تفسیر و اخلاق او در مسجد علی ابن الحسین (ع) دربند برگزار می‌شد.

او یکی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران بود و مشتاقان زیادی داشت. اخلاص، تواضع، عمل به گفتار، متانت و شیوایی سخن، و بهره‌گیری از ظرافت‌های اخلاقی و قرآنی از ویژگی‌های ایشان به شمار می‌رفت. این معلم اخلاق، ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹ درگذشت و پیکرش، ۲۲ بهمن‌ماه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به خاک سپرده شد.

از ایشان تألیفات بسیاری برای اهل علم و قرآن به جای مانده که از جمله آن می‌توان به امامت، بیان قرآن، تفسیر سوره انفال، تفسیر سوره یونس، تفسیر سوره توبه(۲جلد)، تفسیر سوره یوسف، توسل، شب مردان خدا، موعظه یا راه پیشگیری از نفوذ شیطان در دل انسان، شرح و تفسیر دعای توبه از صحیفه سجادیه، در جست‌وجوی علم دین، حج برنامه تکامل، قرآن و قیامت، قساوت بیماری مهلک و رزق حلال مایه کمال اشاره کرد. همچنین کتب و جزوات معارفی بسیار از ایشان منتشر شده است.

 
انتهای پیام
captcha