تلاوت و سخنان «ولی پوراحمدی» در آخرین روز حیات + ‌صوت و عکس
کد خبر: 4210092
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

تلاوت و سخنان «ولی پوراحمدی» در آخرین روز حیات + ‌صوت و عکس

قاری فقید کشورمان یک روز پیش از درگذشت در جلسه استاد سیدمحسن خدام‌حسینی حضور یافت و در سخنان کوتاهی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از خدا خواستم در حملات شیمیایی آسیبی به حنجره‌ام نرسد تا باز هم تلاوت داشته باشم، گفت: گویی خداوند به من قول داد و حنجره‌ام را سالم نگه داشت».

خدا قول داد حنجره‌ام آسیب نبیند در عوض بنده او بمانم + ‌صوت

به گزارش ایکنا، مرحوم ولی‌الله پوراحمدی، جانباز جنگ تحمیلی، مدرس و قاری فقید قرآن کریم، ورزشکار و خوشنویس روز چهارشنبه 22 فروردین‌ماه همزمان با روز عید فطر دار فانی را وداع گفت و به یاران شهید خود پیوست.

او یک روز قبل از درگذشت بعد از یک ماه دوری از جلسه سیدمحسن خدام‌حسینی، مدرس و قاری قرآن کریم، به دلیل بیماری و انجام عمل جراحی، در این جلسه که در مسجد جامع ابوذر تهران برگزار شد، حضور یافت و آیات پایانی سوره مبارکه ملک و آیاتی از سوره قلم را تلاوت کرد. در این شب به خواست استاد جلسه، مرحوم پوراحمدی دقایقی کوتاه به علاقه خود به تلاوت و بخشی از زندگی خود اشاره کرد. در ادامه آخرین تلاوت و نیز مشروح سخنان مرحوم ولی پوراحمدی را بخوانید و بشنوید.


بیشتر بخوانید و ببینید؛

ولی‌الله پوراحمدی پیشکسوت قرآنی کشور درگذشت

گزارش تصویری تشییع و تدفین پیکر ولی‌الله پوراحمدی


«وقتی خدا به انسان نعمتی می‌دهد، اگر آن نعمت را از انسان بگیرد، آن وقت انسان قدر نعمت از دست داده را می‌فهمد، مثل این است که به مِسی(فوتبالیست آرژانتینی) بگویید، یک روز بازی نکند، دق خواهد کرد. من 28 روز به این جلسه نیامدم، ولی دلم اینجا بود. من تا کنون چند عمل[جراحی] انجام داده‌ام و باز هم عمل‌های دیگری هم دارم.

شب عملیات در دوران دفاع مقدس از خدا خواستم، اگر شهید شدم که هیچ؛ اما اگر مجروح شوم، حنجره‌ام را سالم نگه دارد. بعد از اینکه پایم قطع شد به تهران آمدم، هشت ماه تهران بودم، وقتی جراحت پایم خوب شد، تا آخرین روزهای جنگ و عملیات مرصاد در جبهه حضور یافتم.

در این هشت سال جنگ تحمیلی که بارها حمله شیمیایی انجام شد، من یک بار هم ماسک نزدم. از معجزات قرآن بود، انگار خدا به من قول داد و گفت که «حنجره‌ات را سالم نگه می‌دارم، تو هم به من قول بده بنده من باشی». من از خدا می‌خواهم به همه شما سلامتی بدهد.

این چند روز هم که نبودم به این دلیل بود که وضعیتم خوب نبود، نه اینکه بگویم قدر نعمت را نمی‌دانم، من کسی نیستم، ولی اینها همه امتحان من است. خدا می‌خواهد ببیند وضعیت حنجره‌ای که به من داده است و در دوره مریضی مقداری گرفته است، آیا شکر می‌کنم یا نه؟

در هر صورت از خدای خودم تشکر می‌کنم که فعلاً می‌توانم نفس بکشم، اگر هم خدا صدایم را گرفت، دنبال حفظ قرآن می‌روم. یک روز اینجا [در جلسه استاد خدام‌حسینی] یک نفر قرآن خواند، استاد به او گفت شما دنبال تفسیر برو من هیچ وقت این را یادم نمی‌رود، علم خدا زیاد است، اگر قرائت نشد من هم به دنبال تفسیر می‌‌روم. سعی می‌کنم یکی از پامنبری‌های استاد باشم. من عمل جراحی در ناحیه سر انجام داده‌ام و چهارم اردیبهشت‌ماه باز هم نوبت عمل دارم. باید این مسیر را طی کنم شما دعا کنید من بتوانم بخوانم».

تلاوت و سخنان «ولی پوراحمدی» در آخرین روز حیات + ‌صوت

کد
انتهای پیام
captcha