نتیجه انحراف از حقانیت، نابسامانی برای بشریت است
کد خبر: 3760265
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰

نتیجه انحراف از حقانیت، نابسامانی برای بشریت است

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: انحراف از مسیر حقانیت، اهل‌بیت (ع) و اخلاق، نتیجه‌اش نابسامانی و ایجاد مشکلات برای بشریت است.

نتیجه انحراف از حقانیت، نابسامانی برای بشریت استبه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در ادامه سفرهای شهرستانی به حوزه‌های قضایی به همراه معاونان با حضور در شهرستان خدابنده، ابتدا در دیدار با امام جمعه قیدار ضمن تقدیر از تعامل و همکاری ارزشمند وی با دادگستری خدابنده، با بیان اینکه غفلت در امر اجرای عدالت و انصاف، آسیب‌های جبران‌ناپذیری خواهد داشت، افزود: کمک و ارشادات علما خصوصا ائمه جمعه برای تحقق این امر بسیار راه‌گشا است.
وی با اشاره به پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم این شهرستان، اظهار کرد: با این صبغه بسیار ارزشمند میزان صلح و سازش در پرونده‌ها پایین بوده و انتظار این است که در امر صلح وسازش بین طرفین پرونده، اهتمام بیشتر به کار برده شود. 
این مسئول با اشاره به اینکه خدابنده، از جمله شهرستان‌های مهم استان و برخوردار از ظرفیت و استعدادهای خوبی است، افزود: جنس اغلب پرونده‌های این حوزه قابل گذشت است و توجه به فرهنگ صلح وسازش باید رویکرد این حوزه باشد.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه سفر با حضور در دادگستری خدابنده و در جمع مسئولان و کارکنان این حوزه قضایی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در این مجموعه، اظهار کرد: باید یک آسیب‌شناسی و مطالعات اساسی از علل افزایش پرونده در برخی حوزه‌ها صورت گیرد؛ چراکه حجم زیاد پرونده‌ها بیش از حد متعارف است که با پیشگیری و آگاهی مردم می‌توان در این زمینه اقدام کرد.
صادقی‌نیارکی تأکید کرد: انحراف از مسیر حقانیت، اهل‌بیت (ع) و اخلاق، نتیجه‌اش نابسامانی و ایجاد مشکلات برای بشریت است. بروز برخی مشکلات فعلی جامعه، دوری از این مسیرها است که همه باید با تلاش و همت مضاعف در این مسیر گام برداریم. 
این مقام عالی قضایی استان، کم کردن فاصله بین مردم و کارکنان را از مصادیق اصلی خدمت صادقانه برشمرد و اظهار کرد: اجرای عدالت و انصاف در مجموعه دستگاه قضایی استان با جدیت انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم مشکلات موجود کارکنان و ایجاد تمهیدات رفاهی و ورزشی برای همه کارکنان حتی در دورترین نقطه استان یکسان باشد.
وی در ادامه در جمع مسئولان و قضات شهرستان خدابنده با بیان اینکه تعداد زندانیان این شهرستان قابل توجه است، خاطرنشان کرد: تقویت ثبت متمرکز پرونده‌ها و نظارت بر ضابطان، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
انتهای پیام
captcha