تجمع عظیم حسینیان اردبیل در میدان عالی‌قاپو انجام می‌شود
کد خبر: 1316415
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
در روز تاسوعا و عاشورا؛

تجمع عظیم حسینیان اردبیل در میدان عالی‌قاپو انجام می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تجمع عظیم حسینیان اردبیل در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان عالی‌قاپو با مداحی 11 مداح برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی استان اردبیل،  حجت‌الاسلام مهدی ستوده، دیروز، 19 آبان‌ در جلسه هماهنگی برگزاری تجمع عظیم حسینیان اردبیل در روز تاسوعا و عاشورای حسینی که با حضور رؤسای محلات شش‌گانه در اردبیل برگزار شد، تصریح کرد:  این برنامه فاخر و ارزشمند در روزهای تاسوعا از ساعت 13 و عاشورا از ساعت 15 عصر در میدان عالی‌قاپوی اردبیل برگزار می‌شود و قرار است به صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری و بین‌المللی این برنامه‌ها پخش شود.



وی در ادامه با یادآوری اینکه در این اجتماع عظیم برنامه‌های پرمحتوا با محوریت عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و در قالب عزاداری‌های سنتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ما در این برنامه بار دیگر نشان می‌دهیم که منطق شیعه سرشار از عقلانیت و روح طراوت و تازگی است و در آن کج‌روی‌ها و بداندیشی‌ها راه ندارد.



حجت‌الاسلام ستوده عزاداری مردم اردبیل را بی‌نظیر و مثال‌زدنی توصیف کرد و ادامه داد: عزاداری اردبیلی‌ها از لحاظ کمی و کیفی در دنیا ممتاز است و عاشقان اهلی بیت عصمت و طهارت در اوج صداقت و راستی عشق خود را به حضرت سیدالشهدا(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت نشان می‌دهند.



وی با بیان اینکه این عزاداری‌ها با حال و هوای سنتی و بر گرفته از دینداری مردم منطقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه که در باب عزاداری‌ها باید به آن توجه شود انتخاب شعر و مبانی خوب مطرح شده در عزاداری‌هاست که با ارزیابی‌های دقیق می‌تواند خروجی تأثیرگذاری را به همراه داشته باشد.



وی اضافه کرد: در شعر آئینی و مداحی سنتی تلاش می‌شود تا عظمت اصالت و شکوه عزاداری اردبیل به خوبی نمایان شود به طوری که در سال‌های اخیر اردبیل با تربیت مداحانی صادق و راستین لحن توانسته است در سطح ملی و منطقه‌ای تأثیرگذاری خاص خود را داشته باشد.



حجت‌الاسلام ستوده گفت: پایتخت عزاداری کشور امسال نیز در تاسوعا و عاشورا میزبان هزاران عاشق دلسوخته مکتب سیدالشهداست که برنامه ویژه این ایام با مداحی 11 مداح و مرثیه‌سرای فاخر اردبیل عصر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور خیل عاشقان و محبان اهل بیت برگزار می‌شود تا همه از این برنامه استفاده کنند.

captcha