حادثه عاشورا را تنها یک جنگ یا اتفاق تلقی نکنیم
کد خبر: 1316767
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
قاسمی:

حادثه عاشورا را تنها یک جنگ یا اتفاق تلقی نکنیم

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل اشاد استان مرکزی واقعه عاشورا را حرکتی تاریخ‌ساز در طول قرون اسلامی دانست و گفت: حادثه عاشورا را نباید تنها یک جنگ یا اتفاق تلقی کرد؛ بلکه بزرگ‌‌ترین حرکت تاریخ‌ساز دین مبین اسلام است که اسلام را زنده نگه داشت.


مهدی قاسمی، معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، واقعه عاشورا را حرکتی تاریخ‌ساز در طول قرون اسلامی دانست و گفت: حادثه عاشورا را نباید تنها یک جنگ یا اتفاق تلقی کرد؛ بلکه آن بزرگ‌ترین حرکت تاریخ‌ساز دین مبین اسلام است که اسلام را زنده نگه داشت.



وی بیان کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با قیام عاشورا به‌عنوان قهرمانان مبارزه بر علیه ظلم و ستم در تاریخ بشریت متجلی شدند  و در واقع آن حضرت قیام کردند تا سنت جدش حضرت محمد(ص)، امربه معروف و نهی از منکر و نماز زنده بماند.



روشنگری و آگاهی‌بخشی؛ هدف اصلی قیام امام حسین(ع)



قاسمی اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) برای همه انسان‌های آزاداندیش طول تاریخ درس آزادی، آزادگی، ایثار و گذشت را به ارمغان آورده و نوعی روشنگری، آگاهی‌بخشی و نجات از بندگی و بردگی به همراه دارد.



معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل ارشاد استان افزود: قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن سنت‌های اسلام صورت گرفت و امروز نیز این اهداف والا باید سرمشق حرکت همه عاشقان و محبان اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام حسین(ع) قرار گیرد و لازم است تا همه در جهت احیای سنت‌های اسلام و ارزش‌های والای انسانی و دینی تلاش کنند.



لزوم زنده نگه داشتن قیام عاشورا به نسل‌های آینده



قاسمی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن قیام عاشورا و انتقال فرهنگ حسینی به نسل‌های آینده اظهار کرد: امروز فلسفه قیام عاشورا و نهضت حسینی باید زنده نگه داشته شود و نقش پیام رسانی واقعه عاشورا را نباید نادیده گرفت.



وی ادامه داد: پس از واقعه عاشورا، شخصیت‌هایی چون امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام‌رسان واقعه عاشورا بودند و در ابلاغ پیام و فرهنگ عاشورایی که همان ترویج امربه معروف و نهی از منکر برای طول تاریخ  است و رسیدن این پیام به نسل امروز جامعه از هیچ کوششی دریغ نکرده و از جان خود گذشتند؛ لیکن امروز این وظیفه یکایک ماست که این نقش را به خوبی ایفا کرده و در راه حفظ و صیانت از پیام واقعه عاشورا قیام کنیم.



معاون فرهنگی ـ هنری اداره کل ارشاد استان در پایان، تصریح کرد: تبیین و ترویج فلسفه قیام عاشورا در قالب مجالس عزاداری جامعه را در برابر معضلات و منکرات مصون خواهد ساخت و گام مهمی در جهت تبلیغ و ترویج معارف بلند اسلامی است.

captcha