پوشش اسلامی به عنوان یک ارزش دینی و معنوی مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 1325389
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲

پوشش اسلامی به عنوان یک ارزش دینی و معنوی مورد توجه قرار گیرد

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رعایت پوشش اسلامی نه به عنوان یک اجبار اجتماعی، بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، امین کمالوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد، هفتم آذرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان، گفت:  بسیج یکی از مراکزی است که دشمن با انواع هجمه‌ها و دسیسه‌ها به آن حمله می‌کند و این نشان از نقش مؤثر بسیج در اقتدار نظام اسلامی و توفیقات روز افزون این نهاد مقدس انقلابی دارد.



وی اظهار کرد: بسیج در تمام عرصه‌‌های نفس‌گیر و حساس، حضور مؤثر و مقتدر داشته و همیشه پشتوانه انقلاب اسلامی بوده است.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در ادامه، عنوان کرد: دشمن با استفاده از روش‌های فکری و تبلیغی و برخلاف دوره قبل که خاک ایران را مورد حمله قرار داده بود، قلب جامعه یعنی زنان و جوانان را هدف گرفته است.



کمالوندی ابراز کرد: پس از انقلاب اسلامی و تلاش و عزم عموم مردم برای تغییر ارزش‌های نظام، دشمنان همواره از طریق برنامه‌های مختلف سعی در اختلال در برنامه‌های کشورمان داشتند.



وی خاطرنشان کرد: پس از آن‌که دشمنان از ادامه رابطه و مصالحه با رهبران جمهوری اسلامی مأیوس شدند، به جنگ تحمیلی روی آوردند.



 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: پس از شکست دشمنان در جنگ تحمیلی، آنان به فکر از بین بردن ارزش‌های جامعه افتادند و تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی درست از سال 1368 یعنی پایان جنگ تحمیلی ایران و عراق آغاز شد.



کمالوندی ادامه داد: فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از باورهای اصیل دینی است که با شناسایی مرزهای مفهومی حیا، عفاف و حجاب که جان مایه فرهنگ عفاف هستند و نیز ابزار و شیوه‌های نو، مؤثر و اطلاعات جامعه شناسی و روان شناختی به جامعه تزریق می‌شود.



وی توجه دادن به رعایت پوشش نه به عنوان یک اجبار اجتماعی، بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی جهت مصونیت از زشتی‌‌ها و آسیب‌های اجتماعی و راهنمایی را ضروری دانست.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌‌شود و رعایت پوشش اسلامی نه به عنوان یک اجبار اجتماعی، بلکه به عنوان یک ارزش انسانی، دینی و معنوی باید مورد توجه قرار گیرد.



کمالوندی اضافه کرد:امروز دشمنان اسلام با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی‌بند باری و از هم گسستن کانون خانواده در نظام اسلامی هستند.

captcha