همایش «سه ساله‌های زهرایی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 1334355
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

همایش «سه ساله‌های زهرایی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول تشکل مذهبی حضرت زهرا(س) زنجان گفت: این تشکل هرساله ویژه‌برنامه‌ای را همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، با عنوان همایش «سه ساله‌های زهرایی» برگزار کرده و مقام وی را به‌عنوان یکی از همراهان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا گرامی می‌دارد.


ملیحه بیگدلی، مسئول تشکل مذهبی حضرت زهرا(س) زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(ع)، گفت: با توجه به این‌که گرامی‌داشتن یاد و خاطره تمامی افرادی که در کاروان کربلا حضور داشتند، وظیفه تک‌تک شیعیان و ارادات‌مندان به خاندان ائمه اطهار(س) است؛ باید در راستای تبیین سیره این افراد به‌صورت مستند و دقیق تلاش کرد.



وی افزود: در همین راستا، این تشکل مذهبی هرساله ویژه‌برنامه‌ای را همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، طفل 3 ساله امام حسین(ع) برگزار کرده و مقام ایشان را به‌عنوان یکی از همراهان سیدالشهدا(ع) در واقعه عاشورا گرامی می‌دارد.



مسئول تشکل مذهبی حضرت زهرا(س) زنجان با بیان این‌که حضرت رقیه(س) پس از رحلت در خرابه شام، همان‌جا مدفون شد، ابراز کرد: در راستای تبیین مظلومیت دختر سه ساله سیدالشهدا(ع)، همه ساله از حضور مبلغان دینی نیز در این مراسم که با عنوان «سه ساله‌های زهرایی» برگزار می‌شود، بهره برده می‌شود.



بیگدلی تصریح کرد: امسال نیز این ویژه‌برنامه همزمان با پنجم ماه صفر در مسجد زینبیه اعظم زنجان برگزار شده و حجت‌الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برادران استان در آن به ارائه مباحثی در خصوص قیام سیدالشهدا(ع) خواهد پرداخت.



وی با تأکید بر این‌که هیئت پیروان عترت و همچنین هیئت امنای مسجد زینبیه اعظم زنجان نیز در برپایی این همایش همکاری دارند، اظهار کرد: حضور دختران خردسال زنجانی در این همایش، به‌صورت ویژه فضا را معنویت خواهد بخشید.



این فعال فرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اهانت به مقدسات شیعه و اقدام به تخریب حرم‌های شریف ائمه اطهار(ع) و خاندان مطهرشان، با اعتراض شیعیان روبه‌رو شده است، همایش سه‌ساله‌های زهرایی، تجمع بانوان متدین زنجان در اعتراض به این اقدامات نیز محسوب می‌شود.

captcha