نظام سلطه از پویایی و گسترش علم در جهان اسلام می‌هراسد
کد خبر: 1343031
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
علی هوشمند:

نظام سلطه از پویایی و گسترش علم در جهان اسلام می‌هراسد

گروه اندیشه: معاون اداره ارشاد قزوین با بیان اینکه نظام از پویایی و گسترش علم در جهان اسلام هراس دارد، گفت: جهان امروز به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های جوانان ایران اسلامی اعتقاد پیدا کرده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، علی هوشمند، معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دیشب، 24 آذر در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران بر‌تر استان در حوزه‌های فرهنگ، هنر و دین که در سالن اجتماعات میرعماد فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید نگاه ویژه‌ای به پژوهش در حوزه فرهنگ، هنر و دین داشته باشیم.



وی با بیان اینکه توسعه پایدار در گرو پژوهش بیشتر جوانان است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران با درک صحیحی از شرایط کشور و توانمندی‌های نسل جوان نگاه ویژه‌ای به حوزه پژوهش دارد و این نکاه در چشم انداز ۲۰ ساله و برنامه پنجم توسعه قابل لمس است.



هوشمند با بیان اینکه مهم‌ترین راه توسعه و پیشرفت پایدار استفاده از ظرفیت پژوهش و تحقیق علمی و فرهنگی در بین جوانان است، تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تخصیص ۳ درصد از بودجه خود به امر پژوهش به دنبال حمایت از پژوهش‌های فرهنگی، دینی و هنری است.



وی با اشاره به برخی از دستاوردهای اندیشمندان و پژوهشگران نسل جوان این کشور، با بیان اینکه امروز اتفاقات و نتایج خوبی در سلول‌های بنیادین و انرژی هسته‌ای در کشور به دست آمده است، عنوان کرد: با تلاش و همت نسل جوان این کشور در زمینه‌های مختلف شاهد درخشش ایران در منطقه هستیم.



معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه نظام سلطه در تلاش است تا در برابر توامندی‌ها و رشد علمی ملت ایران سد ایجاد کند، تأکید کرد: ۱+۵ محموعه‌ای از ۶۰ کشور دنیاست که در تلاش هستند تا این ئکشور را از دست‌یابی به قله‌های رفیع علمی و توسعه بازدارند.



وی با بیان اینکه آنچه امروز نظام سلطه از آن هراس دارد پویایی و گسترش علم و دانش در بین مسلمانان است، بیان کرد: غرب و جهان استکبار از هر تلاشی برای توقف راه موفقیت‌های ایران استفاده می‌کند



هوشمند در پایان پشتکار، همت، اراده و ایمان راسخ جوانان ایران را ستود و خاطرنشان کرد: ملت ایران تلاش خواهد کرد تا با رسیدن به فناوری‌های علمی جدید موجب توسعه و پیشرفت این کشور در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، پزشکی و نظامی شوند.

captcha