مسائل فرهنگی به استراتژی و برنامه کاربردی نیاز دارد
کد خبر: 1352689
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
شمسیان تاکید کرد:

مسائل فرهنگی به استراتژی و برنامه کاربردی نیاز دارد

گروه اجتماعی: رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: در حوزه مسائل فرهنگی ما نیازمند داشتن استراتژی و برنامه کاربردی هستیم و علاوه بر این باید درک درستی از شرایط موجود در جامعه داشته باشیم.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدعلی‌اکبر شمسیان امروز، 19 دی‌ماه در مراسم اختتامیه هفتاد و یکمین گردهمایی معاونان جهاد دانشگاهی سراسر کشور که در سالن شورای جهاد دانشگاهی واحد مشهد برگزار شد، گفت: اجرای اصل خرد جمعی و نپذیرفتن مسائلی که جمعی را متاثر می‌کند، نیاز امروز جهاد دانشگاهی است تا دوباره روحیه امید و نشاط در جامعه حاکم شود.



وی با بیان اینکه عام‌گرایی، عدم شخصی شدن مسائل و برخورد شورایی با مسایل و مشکلات از دیگر مواردی است که برای ایجاد روحیه نشاط در مجموعه جهاد دانشگاهی لازم و ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: توجه به هویت نیروی انسانی در مجموعه، توجه به چند بعدی بودن جهاد و هم‌افزایی از دیگر موارد مورد تأکید در مجموعه جهاد دانشگاهی است.



وی ادامه داد: اجرای اصل اصلاح ساختار و فرآیندها، پرهیز از کاغذ‌بازی و اجرای مدیریت بحران، توجه وی‍ژه مدیران به مسائل مهم در جهاد دانشگاهی، ایجاد تصویر ذهنی مطلوب نسبت به عملکرد جهاد دانشگاهی در سطح شهر و بلکه کشور در ذهن نخبگان جامعه نیز باید مورد تاکید قرار گیرد.



رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با تاکید براینکه انجام نظرسنجی مستمر از مخاطبان و مراجعان که در مراکز پزشکی و آموزش عالی از برنامه‌های جهاد دانشگاهی استفاده می‌کنند، نیز در شرایط امروز جهاد دانشگاهی ضرورت دارد، ابراز کرد: رصد مسائل مختلف به دلیل وجود رقبای مختلف در حوزه‌های گوناگون و اجرای عقلانیت ارزشی که باید در حوزه فرهنگی به آن توجه شود، نیز از دیگر مسائل موثر برای ارتقاء روحیه نشاط و شادی در مجموعه جهاد دانشگاهی است.



وی خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل فرهنگی نیز ما نیازمند داشتن استراتژی و برنامه کاربردی هستیم و علاوه بر این باید درک درستی از شرایط موجود در جامعه داشته باشیم.



رییس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شناسایی و پیوند نیروهای جوان و جهادگر و ارتباط با کانون‌هایی که مرتبط با امور دانشجویان هستند، از امور لازم و مورد تأکید ما در مجموعه جهاد دانشگاهی است، گفت: در حال حاضر ما در مجموعه جهاد دانشگاهی واحد مشهد بهترین نیروها را از درون شبکه‌های دانشجویی جذب مجموعه کرده‌ایم.



شمسیان با بیان اینکه پاسداری و تعمیق ارزش‌های جهادی نیز از ماموریت‌های معاونت فرهنگی در مجموعه جهاد دانشگاهی است، ابراز کرد: ما در حوزه معاونت فرهنگی انتظار داریم نگرش علمی و پژوهشی وجود داشته باشد.



وی با بیان اینکه امروزه توهم دانایی از مهم‌ترین مشکلات در عرصه فرهنگی به شمار می‌رود، تصریح کرد: در حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی باید اصل خودانتقادی رواج یابد زیرا تنوع اندیشه‌ها به بقای جامعه اسلامی کمک می‌کند که رصد انتقاد از مجموعه فرهنگی در این راستا موثر خواهد بود.

captcha