جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شبستر برگزار شد
کد خبر: 1359182
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۱

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شبستر برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ بهمن بهزادسیس: هشتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با حضور اکثر اعضا در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان شبستر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، هشتمین جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان شبستر در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان شبستر با محوریت اقامه نماز و گرامیداشت میلاد باسعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.



در این جلسه، حجت‌الاسلام محمدزاده، امام‌جمعه شهرستان شبستر ضمن عرض خیر مقدم و تبریک آغاز هفته وحدت، خواستار مشارکت هر چه باشکوه‌تر دستگاه‌ها ونهادهای فرهنگی و مرتبط در مورد تعظیم شعائر الهی واقامه نماز شد.



امام‌جمعه شبستر گفت: یکی از دستورات خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) بحث فریضه نماز است که از ویژگی‌های بارز ائمه معصومین(ع) نیز این بود که خود را مکلف به اقامه نماز می‌دانستند و دیگران را به این امر الهی دعوت می‌کردند.



وی افزود: وحدت، انسجام، تعامل، همدلی و یکپارچگی عامل بسترسازی برای توسعه حضور جوانان به عرصه فعالیت‌های مذهبی و دینی است.



امام جمعه شبستر خاطرنشان کرد: با توجه به مسائلی که در کشور داریم به‌ویژه تهاجم فرهنگی و به طور ویژه بروز عرفان‌های کاذب یکی از راهکارهای ارزشمند جذب جوانان اقامه نماز جماعت و احیای شعائر دینی والهی است و امید است دستگاه‌ها، نهادهای  فرهنگی همه در حد خود نسبت به اطلاع‌رسانی مراسم این روز بزرگ اقدام کنند.



وی تصریح کرد: مهمترین بحث‌ها در قبال جامعه اطلاع‌رسانی به موقع وآشنا کردن جامعه با فرهنگ تعالی‌بخش اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.



در ادامه، عقلمند، فرماندار شهرستان شبستر ضمن تقدیر از مسئولانی که در برگزاری مراسم ۹دی تلاش کردند، اقامه فریضه نماز جماعت و ترویج فرهنگ امر به معروف ونهی ازمنکر را از وظایف اصلی مسئولان و کارکنان ادارات دانستند. 



یادآور می‌شود، در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر مقرر شد پایگاه‌های وحدت در سه بخش مرکزی و صوفیان و تسوج به‌مناسبت هفته وحدت راه‌اندازی شود.

captcha