ساماندهی 52 درصد از گلزارهای شهدای کشور
کد خبر: 1364541
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۸
انصاری خبر داد:

ساماندهی 52 درصد از گلزارهای شهدای کشور

گزوه اجنماعی: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: 52 درصد از گلزارهای شهدای کشور ساماندهی شده که در این راستا 19 هزار گلزار شهدا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محسن انصاری، قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دیروز، 3 بهمن در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: به فرموده امام راحل(ره) گلزارهای شهدا امامزادگان عشق هستند و این مکان‌های با ارزش به عنوان نماد مقاومت، حماسه و افتخار باید به گونه‌ای ساماندهی شوند که در تاریخ ایران اسلامی ماندگار بمانند.
وی ادامه داد: 52 درصد از گلزارهای شهدای کشور ساماندهی شده که در این راستا 19 هزار گلزار شهدا وجود دارد  که بقیه گلزارهای شهدا که در آنها 220 هزار شهید آرمیده‌اند در چهار سال آینده ساماندهی می‌شوند.
انصاری با اشاره به 22 اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید که به عنوان روز شهید نامگذاری شده، تصریح کرد: به دلیل نزدیکی این روز با ایام پایانی سال و عید نوروز تاکنون توجه مناسبی توسط رسانه‌ها و مردم به این روز نمی‌شده است.
به گفته وی امسال در برنامه است که برای اینکه نشان دهیم در جمهوری اسلامی نیز روزی به نام شهید وجود دارد این روز را پررنگ تر برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی نیز در این دیدار اظهار کرد: اسلام برای سه گروه انبیاء، علما و شهدا حساب ویژه‌ای باز کرده است که حساب شهدا در این گروه ویژه‌تر است.

وی با بیان اینکه ارزش این افراد به این است که در خدمت اسلام، نظام و مردم هستند، متذکرشد: این سه دسته به قیامت نیز منتقل می‌شود و این سه گروه در قیامت نیز شفاعت می‌کنند.

شاهچراغی گفت: حسابی که خداوند برای شهید باز کرده برای انبیا باز نکرده است و احترام خاصی برای شهید و خانواده شهدا قایل شده است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گلزارهای شهدا باید همانند امامزادگان به قطب‌های فرهنگی تبدیل شود، گفت: در گلزارهای شهدا باید افرادی باشند که شهدا را معرفی و فعالیت‌های فرهنگی انجام دهند.

امام جمعه سمنان تجلیل از شهید را تجلیل از خدا دانست و گفت: سراغ خانواده شهدا باید بیشتر رفت و خاطرات آنها را جمع‌آوری و به نسل‌های آینده منتقل ساخت.

captcha