ساماندهی 30 گلزار شهدا در قم
کد خبر: 1368195
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵
جعفری خبر داد:

ساماندهی 30 گلزار شهدا در قم

گروه اجتماعی: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ساماندهی چهار گلزار شهدا خاتمه می‌یابد که در مجموع 30 گلزار از 70 گلزار ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، محمد جعفری، معاون عمران و مسکن بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم امروز، 9 بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این گلزارها شامل گلزار امامزاده عبدا... نیزار بخش سلفچگان،‌ گلزار امامزاده اسحاق روستای میم و گلزار روستای قبادبزن در بخش کهک و گلزار وادی السلام شهر قم است.

وی ادامه داد: گلزارهای روستایی تک مزاری ساماندهی شده وگلزار وادی‌السلام با 9 مزار از شهدای انقلاب از جمله شهدای مؤتلفه اسلامی، یاران شهید نواب صفوی و شهدای 15خرداد سال 42 هستند که با ساخت المان ساماندهی شده است.  

وی ادامه داد:‌ پیش از این یادمان شهید نواب صفوی و شهید آیت‌الله سعیدی از شهدای انقلاب اسلامی در آرامستان وادی السلام قم ساماندهی شده است.

این مسئول افزود: کار ساماندهی قبور شهدای این گلزارها از سال 91 آغاز و امسال همزمان با دهه مبارک فجر به اتمام می‌رسد، این گلزارها در مجموع زیارتگاه 18مزار شهید والامقام استان قم است.

جعفری با اشاره به وجود 70 گلزار شهید در استان قم اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 30 گلزار ساماندهی شده و 14گلزار در دست ساماندهی است.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های این گلزارها ایجاد مراکز فرهنگی در جوار گلزارها است که تاکنون سه مرکز فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار ایجاد شده است.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح جامع ساماندهی گلزار علی بن جعفر(ع) به بنیاد کل کشور ارائه شده و گلزار شیخان نیز در طرح ساماندهی حرم مطهر قرار گرفته است لذا گلزارهای باقی مانده جهت ساماندهی به استثنای این دو گلزار 24 گلزار دیگر است.

captcha