ساماندهی قیمت لباس‌های سنتی ـ ایرانی/ طرح‌های لباس اسلامی ـ ایرانی احیا شود
کد خبر: 1379582
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵
حسینی اظهار کرد:

ساماندهی قیمت لباس‌های سنتی ـ ایرانی/ طرح‌های لباس اسلامی ـ ایرانی احیا شود

گروه هنر: مسئولان ذیربط باید تدابیری بیندیشند که لباس‌های سنتی اقوام ایرانی با قیمت مناسب‌تر در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد تا تنوع در طرح لباس و احترام به فرهنگ ملی در کنار هم گنجانده شود.


حجت‌الاسلام علیرضا حسینی، امام جمعه خوسف در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید طرح‌های لباس سنتی اقوام مختلف ایرانی از جمله منطقه خراسان جنوبی احیا شود.



وی با انتقاد از گران‌ بودن لباس‌های سنتی ـ ایرانی موجود در بازار بیان کرد: مسئولان ذیربط باید تدابیری بیندیشند که لباس‌های سنتی اقوام ایرانی با قیمت مناسب‌تر در اختیار مصرف کننده قرار گیرد تا تنوع در طرح لباس و احترام به فرهنگ ملی در کنار هم گنجانده شود.



امام جمعه خوسف ادامه داد: تحقق این امر مستلزم حمایت از تولیدکنندگان لباس‌های سنتی ـ ایرانی و عرضه آن در نمایشگاه‌های مختلف لباس می‌باشد تا این قبیل پوشش‌ها مورد استقبال مخاطب قرار گیرد.



لزوم طراحی لباس با توجه به مبانی فرهنگی ـ دینی کشورمان



حسینی افزود: اگر نتوانیم موضوع طراحی لباس را با توجه به مبانی فرهنگی ـ دینی کشورمان مدیریت کنیم؛ دشمنان با استفاده از رسانه‌های خود مدل‌های غربی پوشش و متضاد با دین را گسترش خواهند داد.



وی اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای عمل شود که مردم با میل و اختیار مبانی دینی از جمله حجاب را مراعات کنند زیرا آزادی و علم دو زیرساخت مهم دین بوده و با عمل به آن اسلام حقیقی معنا پیدا می‌کند.



امام جمعه خوسف ادامه داد: هر چند از چادر به‌عنوان حجاب برتر یاد می‌شود اما در محیط‌های اداری و در سطح جامعه تذکر به رعایت اصل حجاب کفایت می‌کند و اگر شخصی تمایل داشت با پوششی غیر از چادر حد شرعی حجاب را رعایت کنند نباید مانع او شد.



کراهت داشتن یک عمل با حرام بودن آن متفاوت است



حسینی عنوان کرد: هر چند در برخی از روایات از کراهت داشتن رنگ روشن برای لباس زن هنگام حضور در جامعه به‌علت جلب توجه نامحرم سخن گفته شده اما کراهت داشتن یک عمل با حرام بودن آن متفاوت است.



وی افزود: از طرف دیگر چون در جامعه امروز زنان به‌ویژه دختران جوان به استفاده از رنگ‌های روشن برای لباس رغبت پیدا کرده‌اند، دیگر کسی به سبب پوشیدن لباس روشن انگشت‌نما نمی‌شود.



امام جمعه خوسف بیان کرد: آنچه فِرَق مختلف اسلامی بر آن اتفاق دارند لزوم خودداری زن از خودنمایی و آرایش و پوشش تمام بدن به‌جز گردی صورت و دست‌ها تا مچ می‌باشد اما این حکم الهی با مدل‌های مختلف لباس نیز می‌تواند مراعات شود.



حسینی اظهار کرد: 18 آیه از قرآن کریم به بیان احکام حجاب و عفاف و تبیین این اصل مهم به‌صورت جزیی پرداخته است در حالی‌که بسیاری از احکام دینی به‌صورت کلی در قرآن مطرح شده است.

captcha