ساماندهی 30 کانون مهدویت فعال در خراسان جنوبی
کد خبر: 1381553
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
خوشخو خبر داد:

ساماندهی 30 کانون مهدویت فعال در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی: در حال حاضر 15 کانون مهدویت در شهرستان بیرجند و 30 کانون مهدویت در سطح استان فعال می‌باشند که ساماندهی این کانون‌ها در دستور کار بنیاد مهدویت قرار دارد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان جنوبی عصر روز گذشته،‌ دهم اسفند در شورای مرکزی بنیاد مهدویت استان گفت: در حال حاضر 15 کانون مهدویت در شهرستان بیرجند و 30 کانون مهدویت در سطح استان فعال می‌باشند که ساماندهی این کانون‌ها در دستور کار بنیاد مهدویت قرار دارد.



وی اظهار کرد: برگزاری دوره‌های تربیت مربی ویژه خانم‌ها و آقایان و دوره‌های آموزشی در آموزش و پرورش در قالب گفتمان دینی از جمله فعالیت‌های بنیاد مهدویت استان در راستای ترویج فرهنگ مهدوی در سطح جامعه است.



مدیر عامل بنیاد مهدویت خراسان جنوبی عنوان کرد: بنیاد مهدویت استان علی‌رغم مشکلات مالی فراوان و کمبود بودجه توانسته با فعالیت‌های مؤثرخود به‌عنوان یکی از بنیادهای فعال در سطح کشور شناخته شود.



خوشخو با بیان این نکته بر اینکه کار فرهنگی نیاز به هزینه و امکانات کافی دارد، اظهار کرد: در گذشته از محل بودجه اختصاص یافته برای برخی دستگاه‌های فرهنگی اعتباری به بنیاد مهدویت اختصاص می‌یافت که اکنون به‌علت مشکلات مالی دولت این اعتبار قطع شده است.



وی ادامه داد: هر چند فعالیت‌ها در بنیاد مهدویت به ‌صورت مردمی انجام می‌شود؛ اما اگر می‌خواهیم جوانان را از جریانات غیر‌‌اسلامی و انحرافی حفظ کنیم، اختصاص بودجه‌ای برای این قبیل کارهای فرهنگی ضرورت دارد.



مدیرعامل بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در‌‌باره وقف چند هزار متر زمین از طرف یکی از خیران به این بنیاد، گفت: به‌دلیل کمبود بودجه و اعتبار لازم برای ساخت، احتمال از دست دادن آن وجود دارد در حالی‌که از این زمین می‌توان تبدیل به یک مجموعه فرهنگی بزرگ شود.



خوشخو با تأکید بر اینکه زمینه دریافت کمک‌های مردمی به بنیاد مهدویت وجود دارد، افزود: اشخاصی که تمایل کمک نقدی به بنیاد مهدی موعود(عج) دارند، می‌توانند مبالغ خود را به شماره حساب 0107355922005 بانک ملی شعبه معلم واریز کنند.



وی از راه‌اندازی پرتال جامعه مهدویت خبر داد و افزود: این پرتال به نشانی mahdaviat.ir زمینه آشنایی جوانان با فرهنگ مهدویت و پاسخگویی به سؤالات آنان درباره امام زمان و فرهنگ انتظار را فراهم کرده است.



مدیرعامل بنیاد مهدویت خراسان جنوبی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیامک 10000012و یا با مراجعه به سایت در این پرتال ثبت‌ نام و از امکانات آن چون اتاق مطالعه و مخزن پرسش استفاده کرده و پاسخ شبهات خود را دریافت کنند.

captcha