محوطه اطراف حرم علی‌ بن‌ حمزه(ع) ساماندهی می‌شود
کد خبر: 1381964
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷

محوطه اطراف حرم علی‌ بن‌ حمزه(ع) ساماندهی می‌شود

گروه اجتماعی: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از تصویب طرح ساماندهی اطراف حرم علی‌ابن حمزه(ع) به‌ شکل ویژه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، محمدتقی تذروی، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 11 اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: برای سال 93 بالغ بر 110 میلیون تومان در قالب پروژه‌های فرهنگی و گردشگری در بودجه شهرداری شیراز پیش‌بینی و تصویب شده است.

وی افزود: با تصویب این حجم از بودجه، شیراز حتی از مشهد مقدس نیز در حجم بودجه فرهنگی، جلو افتاده و بعد از تهران، در رتبه دوم قرار گرفته است.

تذروی با بیان اینکه بودجه فرهنگی شهرداری مشهد 90 و اصفهان 70 میلیارد تومان است، گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های مد نظر در سال 93، تهیه و تدوین و ارائه طرح جامع فرهنگی شیراز و همچنین پیش‌بینی ایجاد معاونت‌های فرهنگی در شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های مجموعه شهرداری شیراز است.

نایب رئیس کمیسیون شورای شهر شیراز از تصویب طرح ساماندهی اطراف حرم علی‌ابن حمزه(ع) به‌ شکل ویژه خبر داد و گفت: در قالب این طرح، درب اصلی حرم در خیابان ساحلی، جنوب حرم، گشوده خواهد شد و پل شیشه‌ای روی رودخانه خشک احداث می‌شود که با نورپردازی مناسب، امکانی برای جذب گردشگران مذهبی ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول از پیشنهاد ایجاد و استقرار قرارگاه فرهنگی احمدابن موسی‌(ع) با هدف رصد تمام امور فرهنگی شهر شیراز در شهرداری و شورای این شهر خبر داد و گفت: پیش‌بینی ایجاد مدیریت مستقل بانوان در شهرداری مرکزی و شهرداری‌های مناطق و توجه به توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بانوان شاغل در شهرداری و شورا، از مهم‌ترین موارد مد نظر قرار گرفته در بودجه سال 93 است.

وی پیش‌بینی اعتباری برای ایجاد اولین گرمخانه با هدف ساماندهی در راه‌ماندگان و ابن‌سبیل را یادآور شد و گفت: موضوع مرمت و ساماندهی اطراف حرمین شریف در نقاط مختلف شهر از جمله حرم‌های مطهر سید‌علا‌الدین حسین(ع)، علی‌ابن حمزه(ع)، بقعه‌ مادر شاهچراغ(ع)، حرم سید‌تاج‌الدین‌غریب(ع) و سایر بقاع موجود در شیراز به شکل ویژه مد نظر قرار گرفته است.

تذروی گفت: در بودجه سال 93 شهرداری شیراز، 4 میلیارد تومان برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، معتادان ولگرد، ولگردان خیابانی و افرادی که ظاهر شهر را به لحاظ بصری و باطن آن را به‌ لحاظ امنیتی دچار مخاطره می‌کنند، اختصاص داده شده است که 3 میلیارد آن برای احداث محل مناسب نگهداری این افراد هزینه می‌شود.

captcha