برپایی هفت سین فاطمی در 1889 آستان امامزاده
کد خبر: 1384786
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹
در نشست خبری طرح آرامش بهاری عنوان شد:

برپایی هفت سین فاطمی در 1889 آستان امامزاده

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برپایی سفره هفت سین فاطمی در 1889 آستان امامزاده کشور خبر داد و گفت: محور برنامه‌های طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام نوروز، امروز، 18 اسفند‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس این سازمان و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی به اشاره به آیه شریفه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَیُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ یُسَبِّحُ لَهُ فِیهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ؛ آن نور در خانه‌هایی است که خدا رخصت داد ارجمندش دارند و نامش در آنجا یاد شود و او را هر بامداد و شبانگاه تسبیح گویند» اظهار کرد: این آیه پاسخگوی کسانی است که ساخت آستان و بارگاه برای امامزادگان را انکار می‌کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) اجر رسالت خود را محبت مسلمانان به ذریه ایشان دانسته‌اند. پس وظیفه ما است نسبت به اهل بیت(ع) و ذریه آنان محبت بورزیم و اماکنی که در آن آرمیده‌اند را آراسته و پاکیزه نگاه داریم.

حجت‌الاسلام محمدی برپایی طرح آرامش بهاری در جوار امامزادگان را گامی در این جهت برشمرد و گفت: مردم ایران به امامزادگان ارادت زیادی دارند و هر ساله حضور گسترده‌ای در کنار بقاع متبرکه و آستان امامزادگان در ایام نوروز پیدا می‌کنند، بدین جهت از این فرصت برای ارائه آموزه‌های دینی و فرهنگی در قالب طرح آرامش بهاری استفاده می‌کنیم.

میزبانی 2286 امامزاده و بقعه متبرکه از مسافران نوروز

وی تعداد زائران آستان امزادگان در کشور طی ایام نوروز سال گذشته را 70 میلیون نفر زائر برشمرد و گفت: دو هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه با حضور بیش از 20 هزار خادم و اصحاب بقاع متبرکه از روز 28 اسفندماه جاری تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت زائران هستند.

10 تا 15 فروردین؛ برگزاری سوگواره یاس نبوی

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه گفت: سوگواره یاس نبوی از 10 تا 15 فروردین‌ماه سال آینده، در بقاع متبرکه و آستان امزادگان کشور برگزار می‌شود.

در ادامه این مراسم جزئیات طرح آرامش بهاری از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تشریح شد.

وی با اشاره به برپایی مراسم تحویل سال نو در هزار و 889 آستان امامزاده و بقعه متبرکه گفت: سفره هفت سین فاطمی در برگیرنده هفت لقب حضرت زهرا(س) که با حرف سین آغاز می‌شود، در آستان امامزادگان پهن می‌شود. مراسم تحویل سال نو در این اماکن متبرکه با قرائت دعای کمیل، پخش پیام مقام معظم رهبری، گروه سرود و مناجات خوانی و سخنرانی با محوریت سبک زندگی همراه است.

برپایی غرفه‌های حجاب و عفاف در 591 آستان امامزاده

حجت‌الاسلام شرفخانی به اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه جاری تا 15 فروردین‌ماه سال آینده، اشاره و عنوان کرد: در راستای این طرح غرفه‌های حجاب و عفاف در 591 آستان امامزاده برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه در قالب طرح آرامش بهاری نسبت به مخاطبان تولیدات فرهنگی ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: کتاب «دختر باید خانم باشد»، «ازدواج آسان»، «زندگی مشترک»  و نرم‌افزار «وقف ویژه کودکان» از جمله محصولاتی هستند که در قالب طرح آرامش بهاری میان زائران توزیع می‌شود. همچنین 800 زائرسرا و سالن برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است.

برپایی سوگواره یاس نبوی در 2437 آستان امامزاده

حجت‌الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی سوگواره یاس نبوی اشاره و عنوان کرد: این مراسم از 10 تا 15 فروردین‌ماه سال آینده، در دو هزار و 437 آستان امامزاده با نگاه ترویج فضائل و سیره فاطمی، ترویج خطبه فدکیه و دفاع از ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم سوگواره یاس نبوی 15 فروردین‌ماه سال آینده، ساعت 9:30 به صورت همزمان در تمام کشور برگزار می‌شود. همچنین همایش «رهروان یاس نبوی» نیز عصر همان روز ویژه بانوان در 500 آستان امامزاده و شام غریبان حضرت زهرا(س) نیز با حضور سادات برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی برپایی خیمه‌های معرفت با محوریت ترویج سیره فاطمی، برپایی مسابقه سراسری پیام یاس نبوی، ایستگاه‌های مشاوره وقف و اعزام دو هزار و 500 روحانی از قم به کل کشور را از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی برشمرد.

گزارش تصویری نشست را اینجا ببینید!

captcha