چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 1385506
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۹

چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان در بوشهر برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ حامد فکوری: چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور مسئولان و سمن‌های فعال استانی به همت اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر در سالن کوثر استانداری بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، محمدحسن پرآور، معاون امنیتی ـ سیاسی استانداری بوشهر، صبح امروز، 19 اسفندماه در چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر ضمن تبریک روز بوشهر و روز دریانوردی اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به اینکه نقش تأثیرگذاری در حوزه فعالیت خود ایفا می‌کنند باید از لحاظ گوناگون مورد بررسی قرار بگیرند.

وی ادامه داد: موضوع صدور مجوز امور جوانان سازمان‌های مردم نهاد به اداره کل ورزش و جوانان باید در فاصله زمانی کمتری انجام شود.

پرآور بیان کرد: دستگاه‌هایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل بهزیستی و سازمان تبلیغات اسلامی نیز وظیفه صدور مجوز را دارد و مسئولیت تمام سمن‌ها(سازمان‌های مردم نهاد) برعهده استانداری است.

وی عنوان کرد: نزدیک به چند صد سازمان مردم نهاد مجوزدار در استان بوشهر وجود دارد و نظارت بر این سازمان‌های مردم‌نهاد کار مهمی است.

معاون استاندار بوشهر افزود: دولت تدبیر و امید و در رأس آن دکتر روحانی تأکید ویژه‌ای بر فعالیت سمن‌ها و واگذاری بخشی از فعالیت سازمان‌های دولتی به سازمان‌های مردم‌نهاد دارد و اختیار تام آنها بر عهده وزیر کشور است.

پرآور در ارتباط با اهمیت سمن‌ها ادامه داد: موضوع سمن‌ها همیشه از موضوعات مهم جلسات رئیس جمهور با استانداران و معاونان سیاسی بوده که این امر نشان از توجه دولت به جوانان است.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک و بعد از تعطیلات نوروز همایش بزرگ سمن‌ها با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار می‌شود که نهادهای صادرکننده مجوز سمن‌ها باید نمایندگان خودشان را به منظور شرکت در این همایش آماده کنند.

این معاون تصریح کرد: از روزی که به استانداری ورود کرده‌ایم سعی‌مان بر این بوده که هیچ پرونده‌ای در استانداری برای صدور مجوز معطل نماند و دستگاه‌های که صدور مجوز سمن‌ها را برعهده دارند نباید در این کار تأخیر بیاندازند. دستگاه‌های اجرایی باید با واگذاری بخشی از فعالیت‌های خود در راستای حمایت از سمن‌ها گام بردارند.

معاون امنیتی ـ سیاسی استاندار بوشهر ادامه داد: باید جلسه‌ای با حضور دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل بهزیستی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان با نمایندگان سمن‌ها برگزار شود و راهکارهای تسریع بخشیدن در صدور مجوز سمن‌ها و همچنین استعلام سمن‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.

وی یادآور شد: فرمانداران باید لیست تمامی سمن‌های مرتبط به حوزه خودشان را تهیه و با برگزاری جلسات مشترک مشکلات پیش‌روی سمن‌ها را برطرف کنند. در صورت فعال شدن سمن‌ها می‌توان با کمترین هزینه بخش بزرگی از فعالیت‌های دستگاه‌های اداری را با کیفیت بهتری انجام داد.

معاون استاندار بوشهر بیان کرد: دستگاه‌های اداری باید یک نفر از اعضای خودشان را مسئول آشنایی با قوانین سمن‌ها کنند و از این طریق زمینه تعامل بیشتر سمن‌ها با ادارات مربوطه فراهم شود.

پرآور با اشاره به تعداد بالای سمن‌ها اظهار کرد: تشکیل شورای استانی سمن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بیشتر مسئولان با سمن‌ها را برقرار کند. تعداد زیادی از اعضای سمن‌ها با فعالیت‌های خود آشنایی ندارند و باید برنامه محوری این نهادها و همچنین آموزش اعضای سمن‌ها مورد توجه ویژه قرار بگیرند. سمن‌ها باید در تمام فصول فعال باشند و برنامه‌های خود را محدود به زمانی خاص نکنند.

یادآور می‌شود، در چهارمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر، 20 سازمان مردم‌نهاد به نمایندگی از 700 سمن فعال استانی، مشکلات و روند فعالیت‌های خود را گزارش و ارائه دادند.

captcha