میزبانی سازمان اوقاف با سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری از زائران نوروزی
کد خبر: 1389699
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

میزبانی سازمان اوقاف با سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری از زائران نوروزی

گروه اجتماعی: سازمان اوقاف و امور خیریه، نوروز امسال با سوگواره یاس نبوی و طرح آرامش بهاری میزبان زائران آستان امامزادگان و بقاع متبرکه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقای سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران بقاع و اماکن متبرکه در تمامی استان‌های کشور اشاره کرد.

2286 آستان امامزاده؛ میزبان طرح آرامش بهاری

وی ادامه داد: دو هزار و 286 امامزاده و بقعه متبرکه با حضور بیش از 20 هزار خادم و اصحاب بقاع متبرکه تا پایان تعطیلات نوروزی در خدمت زائران هستند.

اجرای آئین تحویل سال در 1889 آستان امامزاده و بقعه متبرکه

وی با بیان اینکه آئین ویژه تحویل سال نو، امسال درهزار و 889 امامزاده کشور برگزار شد، گفت: این مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز شد و سپس قاریان برجسته کشوری و استانی به تلاوت قرآن پرداختند. در زمان تحویل سال نیز دعای تحویل سال قرائت و سپس پیام نوروزی مقام معظم رهبری پخش شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در سال جاری، ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی است، اظهار کرد: 12 سرفصل درباره سبک زندگی اسلامی در خیمه‌های معرفت، برای آموزش و ترویج طراحی شده که مرتبط با نیاز افراد و جامعه در حال ارائه است.

اسکان مسافران نوروزی در اقامتگاه‌ها و زائرسراهای 800 امامزاده

وی با اشاره به اینکه در قالب طرح آرامش بهاری امسال مسافران نوروزی در اقامتگاه‌ها و زائرسراهای 800 امامزاده کشور اسکان می‌یابند، گفت: خیمه‌های معرفت در 452 امامزاده و بقعه متبرکه کشور برپا شده و دفاتر مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی به صورت مستمر در قالب این طرح در 947 بقعه اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه  در ادامه افزود: نماز جماعت در سه نوبت در ایام تعطیلات نوروز با حضور مردم، زائران و مسافران در امامزادگان در حال برپایی است.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز امسال با ایام شهادت حضرت زهرا (س) افزود: امسال توسط هیئت‌امنا و خادمان امامزادگان، سفره هفت سین فاطمی برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) شامل؛ سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه همراه با معانی و توضیحات کامل این القاب به مردم و زائران برپا شد.

برپایی سوگواره یاس نبوی در2437 آستان امامزاده

حجت‌الاسلام شرفخانی در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی سوگواره یاس نبوی اشاره و عنوان کرد: این مراسم از 10 تا 15 فروردین‌ماه جاری، در دو هزار و 437 آستان امامزاده با نگاه ترویج فضائل و سیره فاطمی، ترویج خطبه فدکیه و دفاع از ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مراسم سوگواره یاس نبوی، 15 فروردین‌ماه جاری، ساعت 9:30 به صورت همزمان در تمام کشور برگزار می‌شود. همچنین همایش «رهروان یاس نبوی» نیز عصر همان روز ویژه بانوان در 500 آستان امامزاده و شام غریبان حضرت زهرا(س) نیز با حضور سادات برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام شرفخانی، برپایی خیمه‌های معرفت با محوریت ترویج سیره فاطمی، برپایی مسابقه سراسری پیام یاس نبوی، ایستگاه‌های مشاوره وقف و اعزام دو هزار و 500 روحانی از قم به کل کشور را از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی برشمرد.

ثبت 63 وقف جدید در روزهای آغازین سال

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: مردم نیک‌اندیش ایران با نیات خیرخواهانه و نوع‌دوستانه و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی، 63 وقف جدید را طی روزهای آغازین سال نو به ثبت رساندند.

captcha