مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس در مشهد برگزار شد
کد خبر: 1392686
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲

مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس در مشهد برگزار شد

گروه هنر: مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجسمی آثار دفاع مقدس هنرمندان نقاش و گرافیست همزمان با آغاز هفته‌ هنر انقلاب اسلامی با رونمایی از تندیس شهید آوینی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم افتتاحیه نمایشگاه تجسمی دفاع مقدس همزمان با آغاز هفته‌ هنر انقلاب اسلامی با رونمایی از تندیس شهید سیدمرتضی آوینی و با حضور جمعی از هنرمندان مشهدی و مسئولان، 20 فروردین‌ماه در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز، معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری خراسان رضوی، هدف از برگزاری این نمایشگاه را پاسداری از آرمان‌های انقلاب و خون شهدا به عنوان گوهر کمیاب ناب اسلام دانست و گفت: تکریم هنرمندان انقلابی هر استان و یادآوری تولیدات هنری این هنرمندان با رویکرد انقلابی و نشان دادن رشادت‌های آنان از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر حوزه هنری تلاش کرده است تا در هفته هنر انقلاب اسلامی در سراسر کشور با هماهنگی استانداری و وزارت کشور مراسم یادبودی برپا کند، بیان کرد: برای بیعت با آرمان‌های شهید سیدمرتضی آوینی به عنوان الگوی ما در زمان گذشته، حال و آینده، از تندیس ایشان که توسط امیر‌مهدی وثوق ساخته شده و بازسازی آن را سعید خاتمی از هنرمندان نقاش و مجسمه‌ساز مشهدی انجام داده است، در این مراسم رونمایی شد.

زره‌سازبا اشاره به دیگر برنامه‌های حوزه هنری خراسان رضوی یادآور شد: کارگاه طراحی پرتره شهید آوینی توسط محمود آزادنیا، 22 فروردین‌ماه ساعت 10 الی 20 برگزار می‌شود.

وی، غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی، دیدار با امام جمعه مشهد، تکریم هنرمندان انقلابی استان خراسان رضوی، دیدار با استاندار خراسان رضوی و برگزاری جلسه شعر هم‌اندیشی در هفته آینده با محوریت انقلاب و شب خاطره در مسجد فقیه سبزواری بعد از نماز مغرب و عشاء را از دیگر برنامه‌های حوزه هنری استان عنوان کرد.

معاون فرهنگی ـ هنری حوزه هنری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شعار رهبر معظم انقلاب امیدواریم با همکاری دستگاه‌های فرهنگی و اقتصادی و با عظم جدی مسئولان، فضای فرهنگی بهتری را در کشور ایجاد کنیم که در این راستا امسال سعی خواهیم کرد، کمیّت و کیفیت تولیدات اضافه شود.

همچنین سیدجلیل حسینی‌زهرایی، یکی از عکاسان برجسته انقلابی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه آرمان و ارزش‌ها، اصول اولیه انقلاب و اصل وحدت رهبری به دلیل مسائل سلیقه‌ای برخی احزاب و مسئولان کمرنگ شده است، گفت: هشت سال دفاع مقدس و جنگ تمام شده است اما باید دید تا چه اندازه فرهنگ جبهه و آدم‌هایی که در آن فضا بودند، را شناخته و عرصه را به آن‌ها واگذار کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عکاسی از زمان انقلاب متولد و در دوران جنگ و دفاع مقدس به بلوغ و رشد رسید، یادآور شد: با شروع انقلاب اسلامی عکاسی به صورت جدی در کشور متولد شد و همه هنرمندان وابسته به ارگان‌ها و یا به صورت شخصی بر اساس احساس وظیفه و توانایی خود وارد عرصه دفاع مقدس و جنگ شدند.

حسینی‌زهرایی، با اشاره به اینکه در آن زمان عکاسان در مناطق جنگی حضور فعالی داشتند و از جای جای مناطق عکاسی می‌کردند، عنوان کرد: برای درک فرهنگ جبهه و دفاع مقدس آن هم در فضای رقابتی و منفی حال حاضر به منظور حفظ اصول و ارزش‌های این دوران‌ها، دانشگاه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر باید از این بزرگان دعوت به عمل آورده و زمینه انس، دوستی و پیوند با آن‌ها را برقرار کنند.

captcha