ارتقای قدرت انتخاب برای استفاده از حجاب اسلامی ایرانی
کد خبر: 1398127
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
بااجرای طرح پرنیا محقق می‌شود؛

ارتقای قدرت انتخاب برای استفاده از حجاب اسلامی ایرانی

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) گفت: طرح پرنیا در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی به دنبال ارتقای قدرت انتخاب مردم برای استفاده از حجاب اسلامی - ایرانی است.

مهناز امیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: طرح پوشش بانوان با عنوان پرنیا دو سالی است که فعالیت خود را آغاز کرده است و با بررسی پوشش اقوام و استان‌های مختلف به دنبال ایجاد حجابی دینی و سالم برای بانوان خواهد بود.

وی افزود: این طرح به دنبال ایجاد مکان‌هایی جهت ارائه بهترین مدل‌های ایرانی اسلامی با دوخت و کیفیت مناسب در دانشگاه‌ها خواهد بود تا برای احیای حجاب ایرانی و اسلامی قدم‌های خوبی برداشته شود.

ساماندهی حجاب دانشجویان، کارمندان و اساتید دانشگاه‌ها

امیرخانی بیان کرد: طرح پرنیا در صورت اجرایی شدن به صورت آزمایشی در دانشگاه الزهرا(س) پیاده خواهد شد و با توجه با کیفیت بالای لباس‌های تولید شده کاهش قیمت تا 30 درصدی این مانتو‌ها و روپوش‌ها قطعا مورد توجه دانشجویان و دانشگاه‌یان قرار خواهد گرفت.

طرح پرنیا در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) اظهار کرد: طرح پرنیا در چارچوب الگوی ایرانی اسلامی به دنبال ایجاد لباس فرم برای دانشگاه‌ها نبوده و تنها تلاش دارد تا قدرت انتخاب مردم برای استفاده از حجاب اسلامی و ایرانی را ارتقا دهد.

وی عنوان کرد که این طرح از 31 فروردین از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس و جمعی از طراحان و تولیدکنندگان مد و لباس کشور در این دانشگاه آغاز شده است و در صورت موفقیت در همه دانشگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

حمایت همه جانبه بنیاد ملی مد و لباس

امیرخانی طرح پرنیا را از جمله طرح‌های مشترک وزارت علوم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی کرد و گفت: کلیه مراحل اجرایی شدن طرح، با حمایت همه جانبه بنیاد ملی مد و لباس در حال پیگیری است.

وی در پایان گفت: برای ترویج مدل‌های ملی و بومی، موضوع انتشار ژورنال‌های دانشجویی جهت نشر الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی  اسلامی ضروری است و باید برای اجرای این طرح از طرح‌ها و سلایق مختلف بومی با نظارت کافی استفاده کرد.

captcha