ساماندهی بحث داوری مسابقات قرآن
کد خبر: 1401673
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
بحرالعلوم خبر داد:

ساماندهی بحث داوری مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم از ساماندهی بحث داوری مسابقات قرآن در سال جاری خبر داد.

محمدمهدی بحرالعلوم، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری، ساماندهی بحث داوری مسابقات قرآن به منظور بهره‌گیری از داوران توانمند قرآنی و شناسایی داوران برای بهره‌گیری از آنها در مسابقات کشوری است.

اعلام فراخوان به منظور بهره‌گیری از توانمندی داوران قرآن
وی با بیان اینکه عده‌ای از افراد توانمند قرآنی هستند که در مسابقات قرآن کمتر به عنوان داور دعوت می‌شوند، گفت: برای بهره‌گیری بیشتر از افراد توانمند در عرصه داوری تلاش داریم طی سال جاری فراخوانی را به منظور بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اعلام کنیم.
بحرالعلوم ادامه داد: طی فراخوانی که از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اعلام خواهد شد افرادی که توانمندی لازم را در زمینه داوری مسابقات قرآن داشته باشند، خود را به سازمان دارالقرآن معرفی می‌کنند. این افراد در چندین مرحله مورد آزمون قرار می‌گیرند و کسانی که از این امتحانات موفق بیرون بیایند مدرک داوری به منظور داوری مسابقات قرآن را دریافت می‌کنند.

برگزاری دوره‌های تربیت داور برای افراد علاقه‌مند به داوری
وی افزود: همچنین سایر افرادی که علاقه‌مند به داوری مسابقات هستند اما توانمندی لازم در این حوزه را ندارند نیز ثبت نام می‌کنند تا در دوره‌های تربیت داوری که از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند و به توانمندی لازم در داوری رشته‌های حفظ و قرائت برسند.

وی در این بخش از سخنان خود اظهار کرد: دوره‌های تربیت داور مسابقات قرآن را پیش از این نیز در سازمان دارالقرآن داشته‌ایم اما برگزاری این دوره‌های آموزشی در قالب اعلام فراخوان نبوده است؛ براساس فراخوانی که از سوی سازمان دارالقرآن اعلام می‌شود مخاطبان ما به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول افرادی که نیازی به دوره آموزشی نداشته و پس از پشت سر گذاشتن موفقیت‌آمیز آزمون، مدرک داوری می‌گیرند و دسته دوم نیز افرادی که باید در دوره‌های آموزشی تربیت داور شرکت کنند.

استفاده از افراد دارای مدرک داوری در مسابقات قرآن
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه عنوان کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های بسیاری در زمان برگزاری مسابقات قرآن از سازمان تبلیغات اسلامی درخواست داور دارند و به همین دلیل داورانی که از طریق این فراخوان، مدرک داوری مسابقات قرآن را دریافت می‌کنند، به عنوان داور به دستگاه‌ها و نهادهای مختلف معرفی می‌شوند تا به داوری مسابقات قرآن در استان‌های مختلف بپردازند.
وی در پایان تأکید کرد: زمانی که مدرک داوری از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای افراد صادر شود سایر دستگاه‌ها و برگزارکنندگان مسابقات قرآن نیز می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کرده و از داوران در مسابقات قرآن مختلف استفاده کنند.

captcha