200 بانوی مبلغ در خراسان جنوبی ساماندهی شدند
کد خبر: 1404405
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴

200 بانوی مبلغ در خراسان جنوبی ساماندهی شدند

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی از ساماندهی 200 بانوی مبلغ در سطح استان خبر داد و گفت: در بسیاری از روستاهای استان حداقل یک روز در سال بانوان مبلغ اعزام شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی امروز، 17 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح مشاوران مذهبی از اقدامات منحصر به‌فرد و مورد استقبال در مدارس استان بوده است، گفت: این طرح از سال 88 در استان آغاز شده است.



وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح در سال گذشته 50 نفر از مبلغان بانوی استان در قالب این طرح در 112 مدرسه استان حضور یافته‌اند، عنوان کرد: این مشاوران یک روز در هفته مأموریت دارند در مدارس حضور یافته و پاسخگوی سؤالات دانش‌آموزان باشند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی احکام و مسائل شرعی، روابط دختر و پسر، حجاب و عفاف، احترام به والدین، بی‌توجهی والدین به فرزندان، ازدواج، تبعیض والدین بین فرزندان، قدرت بیان نه گفتن به شیطان و...  را از موضوعات مطرح شده در این طرح ذکر کرد.



لطفیان با اشاره به فعالیت‌های حوزه بانوان اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در راستای طرح تربیت مبلغ جهت گروه ویژه بانوان طرح مروجان احکام با برگزاری اردوی زیارتی آموزشی به مشهد با حضور 80 نفر از دختران و بانوان فعال و توانمند در روستاهای استان برگزار شده است.



مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان جنوبی از ساماندهی 200 بانوی مبلغ در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در بسیاری از روستاهای استان یک روز در سال بانوان مبلغ اعزام شده‌اند.



وی برگزاری حلقه‌های معرفت و مشاوره، تجلیل از بانوان فعال مساجد، برپایی کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های حوزه بانوان عنوان کرد.



لطفیان با اشاره به برگزاری دوره آموزش مداحی برای 100 نفر از علاقه‌مندان در این حوزه گفت: دوره آموزشی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی استان نیز در حوزه آموزش طی سال گذشته برگزار شده است.



وی برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه روحانیان، دوره‌های آموزشی تربیت مربی کودک و نوجوان، کارگاه‌های آموزشی تحکیم بنیان خانواده و همیاران پرورشی و انجام طرح‌های پژوهشی با موضوع نقش خانواده در تربیت دینی فرزندان را از دیگر برنامه‌های حوزه آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان ذکر کرد.



لطفیان با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان نیز برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند، گفت: در تابستان سال گذشته به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان 168 پایگاه اوقات فراغت در استان ایجاد کرد.



مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به برگزاری مراسم اعتکاف در 166 مسجد استان طی سال گذشته اشاره و اظهار کرد: 9500 نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند.

captcha