ضرورت ساماندهی جذب کمک‌های مردمی برای توسعه بقاع امامزادگان
کد خبر: 1408432
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

ضرورت ساماندهی جذب کمک‌های مردمی برای توسعه بقاع امامزادگان

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با تأکید بر ساماندهی جذب کمک‌های مردمی برای توسعه بقاع متبرکه امامزادگان گفت: مردم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اماکن متبرکه دارند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی امروز، 29 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: کمک هشت میلیون ریالی عزت صباغی برای عملیات عمرانی در امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سیدعلی و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان و امامزاده بی‌بی زینب خاتون کاهی سربیشه انجام شد.



وی هدف از اجرای طرح مودت را ساماندهی جلب و جذب بیشتر کمک‌های مردمی و خیران برای عمران، آبادانی و توسعه بقاع متبرکه، ایجاد منابع مالی جدید برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و رشد و تسریع در ساخت و ساز و توسعه در بقاع متبرکه عنوان کرد.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی ادامه داد: طرح مودت، نشست یا همایشی است که توسط هیئت امنا و امین بقاع متبرکه با دعوت از خیران، بانیان و مسئولان به‌منظور شناساندن اهداف، نیازهای مادی و معنوی، برنامه‌ها، تبادل نظر و یافتن راهکارهای همکاری و مشارکت، جمع‌آوری نذور و تأمین امکانات برای بقاع متبرکه برگزار می‌شود.



گرایلی برخی روش‌های طرح مودت را شناسایی و بهره‌گیری از خدمات و تجارب خیران بقعه‌ساز، جلسه طرح مودت، مراسم گلریزان عمرانی و تجهیز بقاع متبرکه، طرح احسان زائر، مراسم غبارروبی، بهره‌گیری از سفره‌های نذری و ... عنوان کرد.



وی با قدردانی از خیران نیک‎اندیش در راستای کمک به بازسازی، مرمت و ساخت اماکن متبرکه اظهار کرد: هر کسی می‎تواند در حد وسع و تمکن مالی که دارد خود را در این اجر معنوی سهیم و اقدامی پسندیده در کارنامه اعمال خود ثبت کند.

captcha