قدرت منطقه‌‌ای و بین‌المللی ایران از نتایج مثبت عملیات بیت‌المقدس است
کد خبر: 1410037
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

قدرت منطقه‌‌ای و بین‌المللی ایران از نتایج مثبت عملیات بیت‌المقدس است

گروه سیاسی: مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه اراک با بیان این نکته که ظهور ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی از پیامدهای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس بود، گفت: فتح خرمشهر با توجه به تأثیر فوق‌العاده مهم سیاسى ـ نظامی منجر به تغییر برخى از معادلات منطقه‌اى شد.

قاسم فراهانی، مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی،  آزادسازی خرمشهر و حماسه سوم خرداد را برگرفته از مدیریت و تفکر جهادی دانست و افزود: سوم خرداد ‌سال 61 یکی از پرافتخارترین مقاطع دوران دفاع مقدس است که خاطره شیرین آن هرگز از یاد مردم ایران نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه این حادثه بزرگ تاریخى را مى‌توان از چند بعد بررسى کرد تا اهمیت آن آشکارتر شود، به تحلیل دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و تحولات آن اشاره کرد و افزود: با به وقوع پیوستن این عملیات غرور قدرت دفاعى ایران ظهور کرده و سرآغازی برای موفقیت‌های بعدی شد.

فراهانی‌ ثبات داخلى، بازدارندگى خارجى را از دیگر دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر دانست و عنوان کرد:
اقدامات مسلحانه منافقان و فرار بنى‌صدر منجر به ایجاد چالش‌هاى امنیتى و ارائه تصویرى ناامن و بى‌ثبات در داخل جمهورى اسلامى ایران شده و کشور را در مقابل مداخله خارجى آسیب‌پذیر کرده بود.

فتح خرمشهر و پایداری سیاسی در منطقه

این مقام مسئول ادامه داد: فتح خرمشهر توانست پایدارى سیاسى و تأمین ثبات سیاسى در برابر چالش‌هاى امنیتى و مداخله خارجى را به ارمغان آورد؛ از این‌رو این امر بیانگر نقش پراهمیت مردم، مدیریت دفاعى - امنیتى و سیاسى کشور و نقش برجسته حضرت امام(ره) است.

فراهانی همچنین با بیان این نکته که ظهور ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای و بین‌المللی از پیامدهای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس بود، اظهار کرد: در حقیقت فتح خرمشهربا توجه به تأثیر فوق‌العاده مهم سیاسى ـ نظامی منجر به تغییر برخى از معادلات منطقه‌اى شد.

الگوی تفکر و رفتار رزمندگان در فتح خرمشهر

وی‌ اثبات یک سبک موفق از جلوه ایمان در کشاکش سهمگین‌ترین میدان را از تبعات این حماسه برشمرد و اظهار کرد: الگوى تفکر و رفتار رزمندگان، شهدا و ایثارگران به‌عنوان یک فرهنگ ارزشى - حماسى بیانگر نقش بى‌بدیل، ایمان، روحیه فداکارى و خلاقیت و ابتکار عمل در کسب پیروزى‌ها به‌ویژه فتح خرمشهر است که براى همیشه در طول تاریخ مى‌تواند الهام‌بخش باشد.

فراهانی با بیان اینکه مجموع این تحولات چهارگانه نشان مى‌دهد که خرمشهر یک حادثه تاریخى و تاریخ‌ساز است، اضافه کرد: از فتح خرمشهر می‌توان به‌عنوان یک الگوى کامل اندیشه، عمل نظامى، مدیریت کلان دفاعى- امنیتى و استراتژیک در کشور نام برد.

هویت ایران اسلامی برآمده از حماسه سوم خرداد است

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه اراک در پایان، ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد: هویت ملت ایران برآمده از حماسه فتح خرمشهر است؛ بنابراین این حماسه مهم الهام‌بخش تفکر و رفتار رزمندگان و شهدا در صحنه‌هاى سیاسى، اجتماعى، نظامى و امنیتى در برابر مداخله و تجاوز بیگانگان است.

captcha