ساماندهی اطلاعات مبلّغان؛ نخستین گام در دستیابی به اهداف تبلیغی
کد خبر: 1413180
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران زنجان تأکید کرد:

ساماندهی اطلاعات مبلّغان؛ نخستین گام در دستیابی به اهداف تبلیغی

گروه اندیشه: نخستین گام در دستیابی به اهداف تبلیغی، اهمیت دادن و عنایت به ساماندهی اطلاعات مبلّغان حوزه‌های علمیه است که این فرآیند در ماه‌های اخیر در سطح حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین بلال محمدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان، عصر روز گذشته، 10 خردادماه، در چهارمین جلسه کارگروه تبلیغ استان زنجان که در محل مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تبلیغ دین، مهم‌ترین هدف حوزه‌های علمیه در سطح کشور بوده و همه اقشار جامعه از دستاوردهای این مراکز علمی ـ دینی استفاده می‌کنند، باید اهتمام ویژه‌ای به گسترش فعالیت‌های این مراکز داشته باشیم.
وی افزود: نخستین گام در دستیابی به اهداف تبلیغی، اهمیت دادن و عنایت به ساماندهی اطلاعات مبلّغان حوزه‌های علمیه است که این فرآیند در ماه‌های اخیر در سطح حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان نیز آغاز شده و برکاتی را در پی داشته است.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه جذب مبلّغان متخصص در حوزه‌های مختلف، یکی از برکات نظام ساماندهی اطلاعات مبلّغان است، عنوان کرد: این نظام به صورت اینترنتی به‌اجرا درآمده و تاکنون درصد بالایی از مبلّغان حوزه‌های علمیه خواهران استان در این سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.
حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی متناسب با نیازهای طلاب حوزه‌های علمیه و توانمندسازی آنان، باید نیازسنجی‌هایی در بین این قشر صورت گرفته و دوره‌ها بر این اساس تنظیم شود.
وی با تأکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه طلاب، نتایج مثبتی در حوزه علوم دینی به دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: این دوره‌ها در نهایت، منجر به بهره‌گیری مردم از دانش، آگاهی و استعدادهای طلاب حوزه‌های علمیه خواهد شد.
این مقام مسئول یادآور شد: سنجش نیازهای تبلیغی طلاب حوزه‌های علمیه و همچنین نحوه ساماندهی بانوان مبلّغ، نیاز به تبادل نظر کارشناسان و مدیران دارد که این کارگروه‌ها، فرصت را برای این تبادل نظرها ایجاد می‌کند.

captcha