مهدویت؛ تجلی اخلاق جهانی/طرح مبانی مهدویت در جامعه، لازمه عصر امروز است
کد خبر: 1414454
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۵

مهدویت؛ تجلی اخلاق جهانی/طرح مبانی مهدویت در جامعه، لازمه عصر امروز است

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد مهدویت خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به جهانی بودن حکومت امام زمان(عج)، مهدویت هم تجلی اخلاق جهانی است.


حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، رئیس بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، در رابطه مهدویت با اخلاق اظهار کرد: از آنجا که آغاز مهدویت با ولادت امام سجاد(ع) است و ایشان به‌عنوان اسوه اخلاق شناخته شده‌اند بنابراین روز اول دهه مهدویت با عنوان مهدویت و اخلاق نام‌گذاری شده است.



اخلاق در تمام عرصه‌ها مهم‌ترین رکن است



وی با اشاره به اینکه اخلاق در تمام عرصه‌ها مهم‌ترین رکن است، گفت:رسول اکرم(ص) در پاسخ مردی که از ایشان پرسید: دین چیست؟ گفتند اخلاق، با توجه به این روایت درمی‌یابیم که اساس دین ما اخلاق است که اگر کسی بر اساس آن گام بردارد به سعادت می‌رسد.



رئیس بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه امام زمان(عج) عصاره انبیاء الهی است، اظهار کرد: یعنی امام عصر(عج) ویژگی‌های تمام ائمه(ع) را داراست و با توجه به آیات قرآن کریم، وارث اولیای الهی است، همان‌طور که پیامبر(ص) و ائمه(ع) به‌‌دنبال اخلاق بودند، حضرت حجت(عج) هم برای نهادینه شدن آن ‌میان مردم تلاش می‌کنند.



خوشخو با اشاره به اینکه برخی افراد اخلاق را تنها نماز، روزه، احترام به دیگران و... می‌دانند، عنوان کرد: این موارد جزء اخلاق هست اما نه به‌معنای کلی آن و ما باید در‌خصوص اخلاق به‌صورت جهانی فکر کنیم، با توجه به جهانی بودن حکومت امام زمان(عج)، مهدویت هم تجلی اخلاق جهانی است.



مشکلات امروز جهان اسلام ناشی از بداخلاقی است



وی مشکلات امروز جهان اسلام را ناشی از بداخلاقی دانست و ادامه داد: اگر افراد به حق خود قانع باشند و در هر جایگاهی که هستند اخلاق را رعایت کنند به‌عنوان مثال یک روحانی، اخلاق روحانی و یک کارمند در سازمان، اخلاق اداری را به‌‌هیچ وجه جامعه دچار مشکل نمی‌شود.



رئیس بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه در قیامت هر کس با امام خود محشور می‌شود، گفت: اگر کسی دنباله‌روی ارزش‌های اسلامی باشد و از متجلی آن پیروی کند با او محشور می‌شود، اما کسی‌که به‌دنبال قدرت و مکنت است با پدیده‌ای چون قدرت و... محشور می‌شود.



حجت‌الاسلام خوشخو اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه اسلامی یک جامعه منتظر است باید نسبت به خود، خانواده، جامعه و جهان توجه داشته باشد یعنی یک فرد زمانی می‌تواند یک جامعه را اصلاح کند که ابتدا خودش را اصلاح کند چراکه جامعه را مجموعه‌ای از خانواده‌ها تشکیل می‌دهد بنابراین اگر افراد به این شاخص‌ها توجه کنند به یک جامعه ایده‌آل می‌رسند.

captcha