نبود طرح ساماندهی گلزار شهدا موجب نارضایتی خانواده آنها شده است
کد خبر: 1419873
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷
معاون امور عمرانی فرمانداری خمین:

نبود طرح ساماندهی گلزار شهدا موجب نارضایتی خانواده آنها شده است

گروه اجتماعی: متقی با اشاره به اینکه ‌بیش از ۲۰ سال از جنگ تحمیلی گذشته است، گفت: تاکنون ساماندهی گلزار شهدا به‌طور کامل انجام نشده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، متقی، معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری خمین روز گذشته، 27 خرداد در اولین نشست سامانداهی گلزار شهدای این شهرستان با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس، گفت: شهیدان ما با نثار خون خود و گذشتن از جان و مال خویش میهن اسلامی را از تجاوز بیگانگان حفظ کردند.

وی اظهار کرد: این موضوع وظیفه ما را در قبال شهدا سنگین‌تر می‌کند و حداقل کاری که ما می‌توانیم برای آنان انجام بدهیم این است که با ساماندهی قبور این عزیزان یاد و خاطره رشادت‌ و ایثارگری‌های آنها را زنده نگه داریم.

متقی افزود: متأسفانه با گذشت بیش از 20 سال از جنگ تحمیلی تاکنون ساماندهی گلزار شهدا به‌طور کامل انجام نشده است و این موضوع موجب نارضایتی مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این برهه از زمان که ما مورد تهاجم شدید فرهنگی غرب قرار گرفته‌ایم، یادآور شد: می‌توانیم با ساماندهی قبور شهدا و حفظ یاد و خاطره آنها، فرهنگ جهاد و شهادت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم و جوانان را با این فرهنگ آشنا کنیم تا راحت‌تر بتوانیم با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنیم.

معاون عمرانی فرمانداری خمین در پایان با اشاره به اهداف طرح ساماندهی گلزارهای شهدا، اظهار کرد: طرح ساماندهی گلزار شهدا تلفیقی از یک کار فرهنگی و عمرانی است و هدف از این کار نیز این است که قبور هر یک از این شهدای گرانقدر به صورت نمادی از ایثار و مقاومت و تجلی‌بخش اهداف والای این عزیزان برای زائران قبور آنها باشد.

در ادامه سایر اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خودرا در‌خصوص دستور کار جلسه مطرح کردند و مقرر شد بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان نقشه و طرح ساماندهی گلزار شهدا را تهیه کند.

یادآور می‌شود، تخصیص مبلغ 100 میلیون ریال توسط شهرداری قورچی باشی جهت ساماندهی گلزار شهدای این شهر، تهیه طرح و نقشه ساماندهی گلزارهای شهدای تک‌مزار توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و ارائه به دهیاری‌ها ، تهیه و ارسال لیست روستاهای فاقد دهیاری به بنیاد شهید وامور ایثارگران توسط بخشداری‌ها و ... نیز از دیگر مصوبات این جلسه بود.

captcha