ساماندهی فکری - اخلاقی انس با قرآن نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است
کد خبر: 1424296
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
امام جمعه نیم‌ور محلات:

ساماندهی فکری - اخلاقی انس با قرآن نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ساماندهی فکری - اخلاقی انس با قرآن نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است و بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید با یک همت همگانی و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی وارد این عرصه شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی لطفی، امام جمعه نیم‌ور محلات در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: از جمله راه‌های گسترش روحیه قرآن‌خوانی و قرآن‌مأنوسی در جامعه توجه ویژه به این نکته در ایام نورانی ماه مبارک رمضان است.

وی با بیان اینکه قرآن در ماه رمضان نازل شده و بر طبق روایات این ماه بهار و موسم قرآن نامیده شده است، اظهار کرد: در این ماه به قرائت قرآن بسیار سفارش شده است و بر اساس احادیث قرائت فقط یک آیه از کلام وحی در این ماه مترادف با ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.

بهره‌مندی از روزهای ماه رمضان در راستای ترویج فرهنگ قرآ‌ن‌خوانی

حجت‌الاسلام لطفی ادامه داد: از این‌رو باید از تمامی روزهای ماه معظم رمضان در راستای ترویج قرآن‌خوانی و قرآن‌مأنوسی بهره ببریم.

وی افزود: راه دستیابی به همه ارزش‌ها و کمالات در قرآن بیان شده است و عمل به دستورات آن بهترین راه برای رفع تمامی مشکلات و گرفتاری‌هاست به‌طوری‌ که ائمه اطهار‌(ع) بسیار سفارش کرده‌اند؛ «وقتی آماج فتنه‌ها مانند سیاهی شب به‌‌سمت شما حمله‌ور شد، به قرآن پناه ببرید».

حجت‌الاسلام لطفی مطرح کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مغتنمی جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است و با توجه به اینکه قرآن کلام خدا بوده و بالاترین سخن و دوای همه دردهای فردی، اجتماعی و اقتصادی در آن است؛ لیکن همین نکته اهمیت توجه به قرآن را برای ما مشخص می‌کند.

تمامی دستگاه‌ها باید در زمینه ترویج انس با قرآن وارد عمل شوند

وی ساماندهی فکری - اخلاقی انس با قرآن را نیازمند یک عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: بر طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید با یک همت همگانی و روحیه بسیجی و مدیریت جهادی وارد این عرصه شد و همه افراد، خانواده‌ها و دستگاه‌ها به این مقوله ورود پیدا کنند.

نقش مهم و تأثیرگذار حوزه و دانشگاه در ساماندهی انس با قرآن

حجت‌الاسلام لطفی در ادامه به نقش مهم و تأثیرگذار مساجد، حوزه، دانشگاه، هنرمندان و رسانه‌ها در ساماندهی فکری - اخلاقی انس با قرآن در جامعه اشاره کرد و گفت: همه نهادها باید با عزم ملی به این بحث وارد شوند و قرآن را از مهجوریت نجات دهند.

وی با تأکید براینکه شهید این ماه حضرت علی(ع) نیز در فرازهایی از وصیت‌نامه خویش بر لزوم توجه به قرآن بسیار سفارش کرده‌اند، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند؛ «الله الله فی القرآن، لایسبقکم بالعمل به غیرکم، خدارا، خدارا، مبادا دیگران دیگران در عمل به دستورات قرآن از شما سبقت بگیرند».

امام جمعه نیم‌ور محلات در پایان یادآور شد: از این‌رو لازم است که به قرآن به ویژه در ماه مبارک رمضان توجه بیشتری شود و محافل و مراسم احیا با محوریت قرآن برگزار شود تا با توکل بر خدا و یاری یکدیگر در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه گام‌های ارزنده‌ای برداشته شود.

captcha