جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در نقشه جامع علمی کشور دارد
کد خبر: 1435792
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

جهاد دانشگاهی نقش مؤثری در نقشه جامع علمی کشور دارد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نقش این نهاد در نقشه جامع علمی کشور، گفت: جهاد دانشگاهی پلی مستحکم برای ارائه خدمات علمی و فنی در تمامی زمینه‌ها به جامعه است.


حجت‌الاسلام رمضان زاهدی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، گفت: به‌طور حتم یکی از اهداف رهبر معظم انقلاب در انتخاب نام «اقتصاد و فرهنگ» برای سال 93؛ مقابله با فرهنگ وارداتی و جایگزینی فرهنگ اسلامی به جای فرهنگ غربی است که در این میان نقش جهاد دانشگاهی به دلیل ارتباط مستمر با دانشگاهیان بسیار حائز اهمیت است.



وی درباره نقش جهاد دانشگاهی در ترویج فرهنگ اسلامی گفت: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است، نیازمند حاکم شدن یک روحیه جهادی برای تحقق برنامه‌های متعدد این نهاد در حوزه‌‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با اشاره به نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور، افزود: جهاد دانشگاهی پلی مستحکم برای ارائه خدمات علمی و فنی در تمامی زمینه‌ها به جامعه است.



جهاد دانشگاهی و تحقق اهداف اقتصادی کشور



زاهدی گفت: بدون شک جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی که همواره با دانشجویان و پژوهشگران جوان و مستعد سروکار دارد، در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور می‌تواند با تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی، طرح‌های نیمه صنعتی و صنعتی فعالیت کند.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: توجه به تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و مکتبی در قشر جوان به‌ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی و دانشجویان به‌منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات از رسالت‌های جهاد دانشگاهی بوده که زمینه‌ساز فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سالمی در جامعه است.



ایکنا فعالیت خوبی در کارنامه خود به ثبت رسانده است



وی ادامه داد: چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، در راستای طرح‏های تحقیقاتی و علمی مرتبط با دانشگاه و صنعت و تبدیل علم به محصول در جهاد دانشگاهی نهادینه است.



مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا در استان خراسان جنوبی فعالیت خوبی در سال‌های اخیر در کارنامه خود به ثبت رسانده است، یادآور شد: با توجه به اینکه تمامی مسائل اجتماعی، فرهنگی با مسائل دین گره خورده است، خبرگزاری ایکنا می‌تواند به‌صورت تخصصی در هر یک از این مباحث نیز ورود پیدا کند.

captcha