ضرورت ساماندهی جدی و عملی مسائل فرهنگی و مدیریتی
کد خبر: 1440019
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳
حجت‌الاسلام نصرالله میمنه تأکید کرد:

ضرورت ساماندهی جدی و عملی مسائل فرهنگی و مدیریتی

خبرنگاران افتخاری/ عبدالرحمن رحمانیان: استاد حوزه و دانشگاه در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان جهرم با اشاره به وجود حساسیت در مسائل دینی، بر ساماندهی جدی و عملی مسائل فرهنگی و مدیریتی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به مناسبت سالگرد بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از تعدادی از این عزیزان همراه با رونمایی از کتاب «سال‌های خاکستری»، شام‌گاه 25 مردادماه با حضور تعدادی از آزادگان و برخی مسئولان در جهرم برگزار شد.

در این مراسم، علی‌پور، معاون فرماندار جهرم، ضمن گرامیداشت ایام سالگرد ورود آزادگان به وطن، به آزادگان و میهمانان خیر مقدم گفت و از نویسنده کتاب سال‌های خاکستری تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه، انقلاب اسلامی را مرهون فداکاری‌های اقشار مختلف ملت خواند و حمایت از این فداکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد.

علی‌پور با اشاره به پایان جنگ و باقی ماندن ارزش‌های این دوران، از لزوم حفظ و نگهداری و انتقال آثار دفاع مقدس به نسل‌های بعد از انقلاب و جنگ سخن گفت و بر قدردانی از آزادگان تأکید کرد.

همچنین، در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله میمنه، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم و در قالب نقد و بررسی کتاب مذکور به بیان سخنانی پرداخت.

وی اصل کار در نوشتن این کتاب را خوب ارزیابی کرد و ساده و روان بودن کتاب را از خوبی‌های آن دانست و ضمن توصیه به نویسندگان، اظهار کرد: برای نوشتن از دوران جنگ و اسارت نباید به‌گونه‌ای نوشت که موجب ترس و وحشت شود، چراکه نسل امروز مانند نسل گذشته که جنگ و اسارت را درک کرده‌اند نیستند و از آن زمان، تنها شنیده‌هایی در ذهن دارند.

میمنه در ادامه سخنان خود با این نکته که در این کتاب از همه اسرای جهرم یاد نشده؛ پیشنهاد داد این کمبود در چاپ یا کتاب‌های بعدی جبران شود.

وی توجه به مسائل روان‌شناختی در مورد چاپ و طراحی کتاب‌ها را مورد تأکید قرار داد و از هنرمندان خواست در کنار چاپ کتاب در دیگر بخش‌های هنری نیز به خلق اثر اقدام کنند.

میمنه با انتقاد از برخی مجموعه‌های تلویزیونی که به جز در قسمت‌های آخر در طول مجموعه به بیان تلخی‌ها و سختی‌ها می‌پردازند، توجه به این موارد را به هنرمندان و نویسندگان توصیه کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به وجود حساسیت در مسائل دینی، از برخی ترجمه‌های سطحی و حتی نادرست قرآن کریم انتقاد کرد و در مورد عواقب چنین اموری هشدار داد و بر ساماندهی جدی و عملی مسائل فرهنگی و مدیریتی تأکید کرد.

وی در همین زمینه، خطر به‌وجود آمدن فرقه‌های مختلف در جهرم را متذکر شد و توجه به کیفیت به جای کمیت در مسائل فرهنگی را خواستار شد.

عبدالمجید رحمانیان، از آزادگان سرافراز و از نویسندگان در زمینه دفاع مقدس و آزادگان نیز در این مراسم در سخنانی نقد کتاب را مناسب جلسه‌ای که ویژه نقد کتاب با مخاطبان خاص خود باشد دانست و با خوب ارزیابی کردن نوشتن کتاب در مورد خاطرات آزادگان، ابراز امیدواری کرد: این حرکت آغازی برای انجام کارهای بزرگ‌تر در این زمینه باشد.

این نویسنده با اشاره به اثر خود با موضوع صورت و سیرت یک هزار و 200 شهید شهرستان جهرم در چند جلد، از به اتمام رسیدن بخش صورت شهدا به صورت مستند در این اثر سخن گفت و کمک مسئولان شهرستان در این زمینه که کاری جامع و مستند در رابطه با شهدای این خطه از کشور است را خواستار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا بهادری، رئیس جمعیت هلال احمر جهرم نیز در این مراسم سخنانی بیان کرد و ضمن بیان اینکه آزادگان دوران دفاع مقدس به امام سجاد و امام صادق(ع) اقتدا کردند، خاطراتی از سید آزادگان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر ابوترابی را عنوان کرد و آزادگان سرافراز را سند حقانیت جمهوری اسلامی در دنیا برشمرد.

همچنین، در ادامه، مهدی حمایت‌خواه، نویسنده کتاب «سال‌های خاکستری» در مورد کتاب و کسانی که در این راه وی را مساعدت کردند سخن گفت.

یادآور می‌شود، پخش کلیپ از خاطره‌گویی اسرا، همچنین، ارائه کتاب سال‌های خاکستری جهت علاقه‌مندان در حاشیه این مراسم از دیگر برنامه‌های مراسم تجلیل از آزادگان در جهرم بود.

captcha