آرمان امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج جهانی امروز تحقق یافته است
کد خبر: 1453840
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
روح‌الله حسینیان:

آرمان امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج جهانی امروز تحقق یافته است

گروه جهاد و حماسه: رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: آرمان امام خمینی(ره) در تشکیل بسیج جهانی امروز تحقق یافته و بسیاری از حرکت‌های انقلابی به نام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، مراسم رونمایی از هفت عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس شب گذشته، 2 مهرماه با حضور امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی و حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینیان در این مراسم با اشاره به نقش ارتش در بقای انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب بی‌شک یک معجزه تاریخی است. امروز که ما به گذشته نگاه می‌کنیم و تاریخ انقلاب را مورد بازخوانی قرار می‌دهیم، جز اعجاز الهی و یک امر غیرمتعارف قابل توجیه و تحلیل نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی با وجود دشمنی‌ها به پیروزی رسید و ارتش که دل در گرو آن نهاده بودند که در منطقه برای آنها ژاندارم و حافظ تخت و تاج باشد، زمانی که استبداد به آنها سخت نیاز داشت، اسلام، انقلاب و امام خمینی(ره) را انتخاب کردند و توازن قدرت و معادلات را چنان به هم ریختند که موجب حیرت دنیا شد.

حجت‌الاسلام حسینیان ادامه داد: در این شرایط، استکبار آرام ننشست و به محض پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای وابسته به بیگانگان در غرب کشور به نام خلق کُرد مسلح، بر تعدادی از پادگان‌ها مسلط شده و اعلام خودمختاری کردند. عده‌ای نیز با عناوینی چون خلق عرب در جنوب، خلق ترکمن در شمال و همچنین اشرار در جنوب شرقی دست به مبارزاتی علیه انقلاب نوپا زدند و ناامنی ایجاد کردند.

وی در ادامه گفت: از طرفی سازمان تروریستی منافقین که دارای تشکیلات آموزش‌دیده‌ای بود، توانست در مدت کوتاهی ده‌ها نفر از مسئولان کشور را ترور و شهید کند و گروه‌های چپ مانند پیکار و ستاره سرخ نیز با ایدئولوژی مارکسیستی ظهور پیدا کردند. گروه‌هایی نیز مانند خلق مسلمان با امید به دست آوردن قدرت در شهرهایی مانند تبریز و قم ناامنی و آشوب ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام حسینیان تصریح کرد: در این شرایط کشور، از یک سو نابسامانی‌های زمان انقلاب مشکلاتی را ایجاد کرده بود و از سوی دیگر رقابت‌هایی مانند حضور رئیس جمهور، به عنوان یک جریان فتنه‌گر مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده بود و با وجود همه گرفتاری‌ها و مشکلات و نابسامانی‌ها دیوانه‌ای به نام صدام به مرزهای ایران حمله کرد و ارتشی که در حال بازسازی و پاکسازی بود با روحیه پشتیبانی شده از سوی مردم، در مقابل دشمن ایستاد.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی پایداری و ثبات انقلاب اسلامی را عامل پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و بیان کرد: شخصیتی چون امام خمینی(ره) عامل مهمی در این ثبات بود، چرا که رهبران مذهبی شیعی آرمان‌های مجسم شده 1400 ساله هستند و مردم نیز آرمان‌های سرکوب شده این دوران را در شخصی چون امام خمینی(ره) می‌دیدند.

وی ادامه داد: ایدئولوژی تشیع عامل تعیین کننده دیگری بود چرا که اعتقاد به ولایت، امامت و مجموعه آموزه‌های دینی موجب شد، مردم، مسئولان و نیروهای مسلح با ایثار و شجاعت تمام در صحنه بمانند و همچنین ارتش نیز در این میان نقش مهمی برعهده داشت و پس از پیروزی انقلاب برخی‌ها بر انحلال ارتش تأکید داشتند، اما درایت امام(ره) تحسین برانگیز بود که با شناخت کامل این نظریه را رد کردند.

حجت‌الاسلام حسینیان در ادامه گفت: ارتش با تمام وجود درمقابل دنیای مسلح شده ایستاد؛ در واقع می‌توان گفت ارتش، سپاه و بسیج، در مقابل دنیا ایستادند و در جنگ به پیروزی رسیدند، به همین دلیل باید در سخت‌ترین شرایط به نیروهای مسلح اتکا کنیم و در سخت‌ترین شرایط این انقلاب ماند؛ از این رو این موضوع باید درسی برای همگان باشد؛ چرا که با دست خالی ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولان ما امروز نیروهای مسلح، مردم و ایدئولوژی تشیع را باور کنند، این قدر به دنبال این نخواهند بود که استکبار و غرب لبخندی به ما بزنند و از موضع قدرت با ابرقدرت‌ها برخورد خواهند کرد.

حجت‌الاسلام حسینیان بیان کرد: یکی از آرمان‌های امام خمینی(ره) تشکیل بسیج جهانی بود و این امر در حال حاضر ممکن شده است، چرا که نیروهایی را در غزه داریم که در مقابل اسرائیل مبارزه می‌کنند. و امروز شاهدیم که قدرت‌های منطقه به نام انقلاب و جمهوری اسلامی به حرکت درآمدند و ما می‌توانیم با پشتیبانی از این حرکت در دنیا از موضع قدرت حرف بزنیم.

captcha