تکمیل ۴ مجتمع ایثارگران در کشور
کد خبر: 1455205
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
رئیس بنیاد شهید کشورخبر داد:

تکمیل ۴ مجتمع ایثارگران در کشور

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام شهیدی با اشاره به اینکه بیش از ۱۱ هزار گلزار شهدا در کشور ساماندهی شدند از کامل شدن ۴ مجتمع ایثارگران در سطح کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال این مجتمع‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز، هفتم مهر با حضور در گلزار شهدای بیرجند از مناسب‌سازی 11 هزار و 605 گلزار شهدا در سطح کشور خبر داد و گفت: 8005  گلزار باقی مانده که سعی در مناسب‌سازی آن داریم.



وی از 450 گلزار در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 402 گلزار مناسب‌سازی شده است.



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه از این تعداد 48 گلزار باقی مانده است، اظهار کرد: 90 درصد این گلزارها آماده و تا اخر امسال با همت استاندار خراسان جنوبی مناسب‌سازی می‌شوند.



شهیدی از اعتبارات استانی برای ساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اعتبارات هرچه هست جذب می‌شود و کمبودها نیز فرستاده می‌شود.



وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجتمع ایثارگران در سطح کشور از سال 86 شروع شده و سعی داریم در مرکز هر استان یک مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایجاد کنیم.



معاون رئیس جمهور از کامل شدن 4 مجتمع ایثارگران در سطح کشور خبر داد و افزود: تا پایان سال این مجتمع‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.



شهیدی گفت: 11 میلیارد تومان خرج مجتمع ایثارگران خراسان جنوبی شده که حدود 8 میلیارد آن از مرکز فرستاده شده و 3 میلیارد و 600 میلیون تومان از استانداری خراسان جنوبی به این مجتمع اختصاص داده شده است.



وی با بیان اینکه معوقات ایثارگران و جانبازان  از سال 86 تا پایان سال 90 واریز می‌شود، از پرداخت معوقات آزادگان در هفته گذشته خبر داد.



رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه معوقات جانبازان فردا صبح قابل برداشت است، افزود: معوقات شهدا هفته آینده پرداخت می‌شود.



شهیدی معوقات پرداختی را 1700 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این معوقات از آغاز مهر شروع و پیش‌بینی می‌شود تا 15 مهر به‌طور کامل پرداخت شود.



وی مشکلات بانک عامل را دیگر دلایل معوقات ایثارگران و جانبازان دانست.



وجه‌اله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی نیز در راستای تکمیل مجتمع ایثارگران در استان گفت: وظیفه خود می‌دانیم که هرچه سریع‌تر این مجتمع را به پایان برسانیم.



وی با توجه به سفر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به استان گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تخصیص اعتبارات لازم را در این حوزه را خواهیم داشت.

captcha