همایش «ذاکر اردبیلی» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 1456808
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

همایش «ذاکر اردبیلی» در اردبیل برگزار شد

گروه اجتماعی: همایش ذاکر اردبیلی ویژه حسینیان و هیئت‌های مذهبی استان اردبیل در مسجد پیرعبدالملک اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، با هدف تکریم و بزرگداشت شاعرعاشورایی و اهل‌بیتی زنده یاد استاد ذاکر اردبیلی، نشست ویژه حسینیان و هیئت‌های مذهبی همایش بزرگداشت این چهره ماندگار حسینی اردبیل، پنج‌شنبه دهم مهرماه در مسجد  پیرعبدالملک شهر اردبیل و همزمان با شهادت پنجمین مهر فروزان سپهر عصمت و طهارت حضرت امام محمد باقر(ع) برگزار شد.
دراین مراسم که مداحان، شاعران، هیئت‌های مذهبی اردبیل، هیئت امناء محلات شش گانه و سیزده گانه اردبیل، پیرموذن, نماینده  مردم شهراهای اردبیل، نیر، نمین وسرعین در مجلس شورای اسلامی، اهالی محله مهدیه(زادگاه زنده یاد ذاکر اردبیلی)، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از حسینیان اردبیل حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با گرامیداشت ایام سوگواری حضرت امام محمد باقر(ع)، تکریم و بزرگداشت مفاخر استان  را از مهمترین برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان برشمرد و ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت برگزاری  همایش بزرگداشت استاد ذاکر اردبیلی از وی به عنوان یکی از شاعران تاثیرگذار در شعر آیینی و عاشورایی اردبیل یاد کرد و گفت: برگزاری این گونه همایش‌ها و بزرگداشت‌ها، بهترین زمینه و فرصت برای ترویج فرهنگ اهل بیتی است.
وی با اشاره به ویژگی های هزاره سوم ، حضور تاثیر گذار و سازنده در فضاهای مجازی را برای معرفی و نشر معارف  اهل بیتی یک ضرورت دانست و گفت: باید فرهنگ شیعی را به بهترین  شکل و با ارائه الگوهای مناسب در این فضاها نشر دهیم .
ستوده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ویژگی های اخلاق علمی و رفتاری  حضرت امام محمد باقر(ع)، افزود: امامان معصوم به اذن الهی معرفی شده اند و هر یک از حضرات  معصومین علیهم السلام نقشی ویژه در ترویج فرهنگ قرآنی . اسلامی برعهده داشته‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زبان شعر را رساترین و شیواترین زبانها اعلام کردند با اعلام اینکه زنده یاد ذاکر اردبیلی بیش از پنجاه سال پیش دار فانی را وداع کرده اند ، گفت: همین زبان ناب و رسای شعر  است که بعد از چندین سال، همایش بزرگداشت استاد ذاکر اردبیلی برگزار می‌شود.
وی انتشار کتاب دیوان اشعار ذاکر اردبیلی را بهترین هدیه و تحفه معنوی در آستانه آغاز عزاداری های مردم حسینی اردبیل عنوان کردند و بر ضرورت  پرهیز از هرگونه خرافه  و بدعت در عزاداریها تاکید نمودند.
در این مراسم که با حرکت عزاداران محله مهدیه(عبدالله شاه) در خیابان‌های منتهی به مسجد پیرعبدالملک آغاز شد، محمدباقر دائمی، غلامرضا هادی و عبدالحسین نجارباشی از شاعران و مداحان نام آشنای اردبیلی به اجرای برنامه پرداختند .

captcha