ساماندهی ۱۳۷ گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ‌آینده
کد خبر: 1472170
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

ساماندهی ۱۳۷ گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال ‌آینده

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اجرای ساماندهی ۱۳۷ گلزار شهدا در استان به‌عنوان آخرین گلزارها جهت تعمیر در دستور کار است، گفت: اغلب این گلزارها تک‌مزاری هستند که کار ساماندهی آن‌ها تا پایان سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سید‌مصطفی مهدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، 19 آبان ‌در یادواره هشت شهید انقلاب اسلامی این استان که در سالن همایش شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد، با بیان اینکه اجرای ساماندهی 137 گلزار شهدا در استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان آخرین گلزارها جهت تعمیر در دستور کار است، اظهار کرد: اغلب این گلزارها تک‌مزاری هستند که کار ساماندهی آن‌ها تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسد.
وی از تخصیص 950 میلیون تومان اعتبار جهت ساماندهی گلزارهای شهدا در استان خبر داد و افزود: جهت تعمیر و تجهیز همه گلزارهای استان 4 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم همکاری مسئولان در راستای رفع مشکلات بیکاری فرزندان شاهد و ایثارگر، اضافه کرد: آنچه امروز موجب نگرانی ما و خانواده شهدا شده، مسئله اشتغال فرزندان شاهد و جامعه ایثارگری است.
بنا‌بر این گزارش، همچنین، فتاح محمدی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: شهدا با نثار خون خود توانستند نهال نوپای انقلاب اسلامی را به جایی برسانند که امروز تبدیل به الگویی برای سایر کشورهای اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه حفظ وحدت و همدلی، ولایتمداری و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت به اقتدار نظام و انقلاب اسلامی کمک کرده، ادامه داد: شهدا مسیری را که امام حسین(ع) ترسیم کرد را به خوبی در دوران معاصر احیا کردند.
بنا‌بر این گزارش، همچنین، عبدالرحیم رحیمی، فرماندار شهرستان گچساران نیز ابراز کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، انقلاب ما را ‌مقابل تهدیدهای مختلف بیگانگان، بیمه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه مردم شهید پرور گچساران در صحنه‌های مبارزه با حکومت ستم‌شاهی با تقدیم هفت شهید، پیشتازی خود را برای پیروزی انقلاب اسلامی اثبات کردند، بیان کرد: شهدا با پیروی از ولایت فقیه راه شهدای کربلا را رفتند و اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.
یادآور می‌شود، در این آئین یاد شهیدان حسن امینی، رحمت‌الها بشارت، مذکور پارسی، سید‌علی نورالدینی، غریب پرویزی، سید نجف بلادیان، محمد فراش‌بندی و حسین کیامرثی که در راه انقلاب اسلامی شهید شدند، گرامی داشته شد.

captcha