کاهش ازدواج تبدیل به یک معضل و پدیده اجتماعی شده است
کد خبر: 1475908
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
فرماندار همدان:

کاهش ازدواج تبدیل به یک معضل و پدیده اجتماعی شده است

گروه اجتماعی: کاهش ازدواج که تبدیل به یک معضل و پدیده اجتماعی شده است تنها به یک قشر خاص از جامعه تعلق ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی(ایکنا) از همدان، علی تعالی، فرماندار همدان شنبه، یکم آذر در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان با بیان اینکه مزاج فرهنگی ما تغییر کرده است، اظهار کرد: کاهش ازدواج که تبدیل به یک معضل و پدیده اجتماعی شده است تنها به یک قشر خاص از جامعه تعلق ندارد.
فرماندار همدان با اشاره به اینکه برخی از جوانان بهترین امکانات را دارند اما نیاز به ازدواج نمی‌بینند، افزود: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که اشتغال پایدار جوانان به ازدواج آنان کمک می‌کند.
تعالی با بیان اینکه بحث ورزش و جوانان با یکدیگر ادغام شده است، عنوان کرد: این امر باعث تداخل در کارها شده است چراکه دستگاه ورزش یک دستگاه عظیم است که نیاز به کارهای بزرگ دارد.
اسدالله ربانی‌مهر، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه این مراسم با اشاره به طرح اوقات فراغت گفت: طرح اوقات فراغت بیشتر مربوط به تابستان است اما در فصل‌های دیگر نیز پیگیری می‌شود. طرح اوقات فراغت در راستای توسعه مناسب گذران اوقات فراغت نوجوانان و جوانان است.
وی تصریح کرد: از نقاط ضعف طرح اوقات فراغت توزیع نامناسب امکانات در مناطق، نارسایی در روش‌های تبلیغی وغیره است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت را برخی مسائل تهدید می‌کنند، اظهار کرد: غلبه نمودن گذران اوقات فراغت از طریق فضاهای مجازی، عدم توزیع اعتبارات در برنامه‌های فرهنگی، عدم توجه به بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله این تهدیدها است.
ربانی‌مهر افزود: افزایش آگاهی‌بخشی، استفاده از مربیان و افراد تحصیلکرده، اجرای برنامه‌های فرهنگی و با نشاط، تقویت برنامه‌های گروهی، تقویت سبک زندگی اسلامی در کتابخوانی از جمله راهکارها برای طرح گذران اوقات فراغت است.
وی در ادامه با اشاره به طرح جامع ازدواج آسان گفت: ازدواج در بین جوانان کاهش و طلاق افرایش یافته است.
ربانی مهر با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها برای ازدواج برنامه دارند، عنوان کرد: در شهرستان طرح‌هایی تصویب شده که این طرح‌ها در کمیته تخصصی بوده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به مهمترین مشکلات ازدواج، تصریح کرد: بالا رفتن سن ازدواج، نقش کمرنگ مراکز مشاوره، افزایش طلاق، مشکلات اقتصادی، بالا بودن مهریه ها از 20 سکه تا 500 سکه، تمایل کم جوانان به ازدواج از جمله این مشکلات است.
وی با اشاره به وام ازدواج گفت: 22 هزار و 300 مورد وام ازدواج در سال 91 پرداخت شده و در پنج ماهه اول سال جاری نیز بیش از 27 هزار به مبلغ 81 میلیارد تومان پرداخت شده است.
ربانی مهر ابراز داشت: همچنین بانک ها موظف هستند هر ماه گزارش عملکرد خود را در رابطه با وام ازدواج ارائه دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه چهار هزار 500 نفر کارمندمجرد در استان وجود دارد، گفت: برای تشویق این افراد و متاهل شدن آنان برنامه هایی وجود دارد.

captcha