پيروزی انديشمند شيعی در مناظره تلويزيونی با سلفی‌ها
کد خبر: 1902652
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۸

پيروزی انديشمند شيعی در مناظره تلويزيونی با سلفی‌ها

گروه بين‌الملل: سلفی‌های تندرو به مناظره «حسن الصفار» انديشمند شيعی عربستان با «سعد البريك» مبلغ و انديشمند دينی سلفی واكنش نشان دادند و به پيروزی الصفار در اين مناظره تلويزيونی اذعان كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه خبری «راصد»، حجت الاسلام و المسلمين حسن الصفار، روحانی شيعه عربستان و امام جمعه قطيف، 13 فروردين‌ماه سال جاری با حضور در شبكه‌ ماهواره‌ای «دليل» درباره مسائل مختلف دينی به مناظره با «سعد البريك» مبلغ سلفی عربستان پرداخت.
حسن الصفار در اين مناظره با اتخاذ موضعی حكيمانه و اعتدال‌گرايانه از امام خمينی(ره) و آيت‌الله سيد علی سيستانی حمايت و دولت عربستان را به تبعيض عليه شيعيان عربستان متهم كرد.
نويسندگان سلفی عربستان در مقاله‌های مختلفی به پيروزی حسن الصفار در اين مناظره تلويزيونی اذعان كردند و نوشتند: اين روحانی شيعه عربستان توانست با اظهار مظلوميت شيعيان و بيان مسائلی از قبيل تبعيض مذهبی عليه شيعيان، پيروز اين مناظره باشد.
«عبدالرحمن أبومنصور» پژوهشگر انديشه سياسی و از نويسندگان سلفی عربستان در مقاله‌ای كه در پايگاه اطلاع‌رسانی «لجينيات» وابسته به سلفی‌های عربستان منتشر شد، نوشت: سعد البريك در اين مناظره بسيار ضعيف بود، در حالی كه حسن الصفار، مظلوميت شيعيان و تبعيض دولتی عليه پيروان مذهب تشيع را تكرار كرد.
«ابراهيم الشهری» مدير پايگاه اطلاع‌رسانی «لجينات» نيز در اين رابطه نوشت: حسن الصفار در اين مناظره تلويزيونی آن چه را كه می‌خواست، گفت و موضع سعد البريك در اين مناظره بسيار ضعيف بود.
وی همچنين مدعی شد: اين مناظره تلويزيونی مجالی برای شنيده‌شدن صدای افراط‌گرايی شيعه بود(!)؛ «سعيد بن محمد آل ثابت» از نويسندگان سلفی عربستان در اين باره گفت: حسن الصفار نشان داد كه حاضر نيست ذره‌ای از اعتقادات خود عقب‌نشينی‌ كند(!)
وی از سخنان حسن الصفار در اين مناظره درباره تبعيض عليه شيعيان، دفاع از آيت‌الله سيستانی و امام خمينی(ره) و اتهام علمای اهل تسنن به تحريك عليه شيعيان در دستگاه‌های دولتی ابراز نارضايتی كرد.
از سوی ديگر، مواضع حكيمانه حسن الصفار در اين مناظره تلويزيونی با استقبال شيعيان مواجه شد و نويسندگان شيعی در مقاله‌های مختلفی از اظهارات و مواضع اين روحانی شيعه عربستان تقدير كردند.
captcha