علامه سيدمحمدحسين فضل‌الله دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 1950637
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰

علامه سيدمحمدحسين فضل‌الله دار فانی را وداع گفت

گروه بين‌الملل: علامه فضل‌الله مرجع تقليد شيعيان در لبنان كه به دليل بيماری در بيمارستان بهمن واقع در ضاحيه (ناحيه جنوبی) بيروت بستری بود، صبح امروز، 13 تيرماه در سن 75 سالگی درگذشت.

شيخ يعقوب المذجحی از وكلای علامه فضل‌الله در ايران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) از درگذشت اين عالم شيعی لبنان خبر داد.
وی گفت: علامه فضل‌الله از چند روز پيش به دليل خونريزی شديد معده در بيمارستان بستری بوده و تلاش پزشكان برای بهبود وی ادامه داشت، اما در نهايت صبح امروز اين عالم شيعی به لقاءالله پيوست.
صبح امروز تعدادی از علما و شخصيت‌های دينی به منظور عرض تسليت به اين مناسبت به دفتر آيت‌الله فضل‌الله در قم حاضر شدند.
سيدعلی اشكوری، عضو سابق خبرگان رهبری و از همراهان علامه نيز در گفت‌وگوی كوتاه با ايكنا با تائيد اين خبر درباره جزئيات مراسم تكفين و تدفين اين مرجع بزرگ دينی گفت: هنوز هيچ گونه اطلاعاتی در اين باره به دست ما نرسيده است.
سيدمحمدحسين فضل‌الله در سال 1935 ميلادی در شهر نجف اشرف عراق به‌دنيا آمد. وی تحصيلات حوزوی خود را از كودكی و در سن 9 سالگی آغاز كرد و در سن 16 سالگی دروس خارج را گذراند.
مرحوم فضل‌الله در سال 1966 ميلادی از عراق به لبنان رفته و در اين كشور به فعاليت‌های دينی و مذهبی خود ادامه داد. تاسيس حوزه شرعی اسلامی و تعدادی جمعيت‌های خيريه و مراكز سرپرستی ايتام از جمله فعاليت‌های اين عالم شيعی است.
يادآوری می‌شود تفسير 25 جلدی «من وحی القرآن» سلسله درس‌های قرآنی فضل‌الله برای جمعی از دانش‌آموختگان حوزه و غير حوزه است. اين تفسير از تفاسير علمی، ارشادی، تربيتی و حركت‌زاست، كه به روش نوين به سبك تفسير «فی ظلال القرآن» سيد قطب مطالب را ارائه داده است، با اين تفاوت كه ديدگاه اهل‌ بيت عصمت و طهارت(ع) را مطرح می‌كند.
captcha