نمايشگاه نسخه‌های خطی ادبيات فارسی و عربی با محوريت پيامبر(ص) برگزار می‌شود
کد خبر: 2487102
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴

نمايشگاه نسخه‌های خطی ادبيات فارسی و عربی با محوريت پيامبر(ص) برگزار می‌شود

گروه ادب: همزمان با جشن ميلاد پيامبر اسلام محمدمصطفی(ص)، نمايشگاه نسخه‌های خطی ادبيات فارسی و عربی با محوريت پيامبر(ص) فردا نهم بهمن ماه در موزه ملك برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، آئين گراميداشت ميلاد پيامبر اكرم(ص)، روز دوشنبه 9 بهمن امسال از ساعت 10 تا 12 در مؤسسه كتابخانه و موزه ملی ملك برگزار می‌شود.
سخنرانی غلامعلی حداد عادل، رئيس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره جايگاه والای پيامبر اسلام، نمايش كليپ معرفی «برده بوصيری» نسخه نفيس خطی و گشايش دو نمايشگاه از نسخه‌های خطی مرتبط با موضوع پيامبر اسلام(ص) از جمله برنامه‌های اين مراسم خواهد بود.
در ادامه اين برنامه نسخه نفيس خطی «برده بوصيری» به خط «علاءالدين تبريزی» در «سالن تك اثر» مؤسسه كتابخانه و موزه ملی ملك رونمايی شده و به مدت سه ماه در اين موزه به نمايش درمی‌آيد.
«برده بوصيری» يا «قصيده ستاره‌ها» اثر جاودانه منظوم «شرف‌الدين محمدبن سعيد بوصيری» شاعر مصری سده هفتم هجری در مدح و گراميداشت حضرت پيامبر(ص) است. برده، قصيده‌ای استوار، روان و خيال‌انگيز است كه با كمال زيبايی، متانت و حسن بكارگيری فنون ممتاز ادبی سروده شده است.
اين قصيده 116 بيتی، از شاهكارهای قصايد سروده شده در نعت پيامبر(ص) است كه تا اين روزگار به زبان‌های هندی، فارسی، تركی، آلمانی، فرانسوی و انگليسی ترجمه شده است.
captcha