ساماندهی مزار شهدای روستاهای خرمدره به پایان رسیده است
کد خبر: 2611199
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
داوودی:

ساماندهی مزار شهدای روستاهای خرمدره به پایان رسیده است

گروه اجتماعی: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمدره با بیان این‌که کلیه مزارهای شهدا در روستاهای این شهرستان ساماندهی شده است، گفت: برای ساماندهی گلزار شهدای خرمدره حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

محراب‌علی داوودی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که مزار شهدای این شهرستان ساماندهی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر این ساماندهی نواقصی دارد که در تلاش برای رفع این نواقص هستیم.
وی با بیان این‌که برای رفع نواقص گلزار شهدای خرمدره تاکنون جلساتی برگزار شده است، تأکید کرد: نقشه مزار برای اعمال یک سری تغییرات به زنجان ارائه شده است تا در صورت تأیید، تغییرات مربوط صورت گیرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خرمدره با تأکید بر این‌که گلزار شهدا علاوه بر این‌که محلی برای تدفین پیکرهای مطهر شهداست، بلکه یک مرکز فرهنگی نیز محسوب می‌شود، عنوان کرد: در نظر داریم در صورت تأیید، یک مرکز فرهنگی که در آن به ارائه محصولات فرهنگی با محوریت ایثار و شهادت اقدام خواهد شد، نیز به این مجموعه اضافه کنیم که 50 درصد از هزینه‌های مورد نیاز آن را شهرداری و مابقی را بنیاد شهید متقبل می‌شود.
داوودی با بیان این‌که خرمدره اولین شهرستانی در زنجان است که در سال 84 نسبت به ساماندهی گلزار شهدای آن اقدام شد، تصریح کرد: برای ساماندهی گلزار شهدای خرمدره حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با بیان این‌که دامنه برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی وسیع است، اظهار کرد: برای رفع این مشکلات در وهله اول باید مشکلات فرهنگی جامعه ما حل شود تا دیگر شاهد سوء استفاده عده‌ای قانون‌شکن از اماکن عمومی و مزارهای شهدا نباشیم.
این مقام مسئول در پایان با اشاره به این‌که تمام مزارهای شهدا در روستاهای خرمدره ساماندهی شده‌اند، تأکید کرد: بازسازی مزار شهدا در روستاهای اردجین، قلعه‎حسینیه، نصرآباد، رحمت‎آباد، سوکهریز، باغدره، خلج و پلاس در این شهرستان صورت گرفته است.

captcha