ششمین همایش «سه ساله‌های زهرایی» در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 2611998
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

ششمین همایش «سه ساله‌های زهرایی» در زنجان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول تشکل مذهبی «حضرت زهرا(س)» زنجان از برگزاری ششمین همایش «سه ساله‌های زهرایی» همزمان با هفتم آذر امسال در مسجد شهدای این استان خبر داد.

ملیحه بیگدلی، مسئول تشکل مذهبی «حضرت زهرا(س)» زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که همزمان با فرارسیدن پنجم صفر، همایش «سه ساله‌های زهرایی» در زنجان برگزار می‌شود، گفت: پنجم صفر سال 61 هجری، روزی است که حضرت رقیه(س)، طفل سه ساله سیدالشهدا(ع) در خرابه‌های شام از دنیا رفت.
وی افزود: امسال ششمین سالی است که در عزای خاندان سیدالشهدا(ع) و به‌ویژه کودک سه ساله ایشان، حضرت رقیه(س)، همایشی با عنوان «سه ساله‌های زهرایی» به میزبان هیئت‌های مذهبی استان برگزار می‌شود و امسال نیز مسجد شهدای زنجان، میزبان عزاداران زنجانی خواهد بود.
مسئول تشکل مذهبی «حضرت زهرا(س)» زنجان با بیان این‌که این همایش با همکاری تشکل مذهبی پیروان عترت(ع) در زنجان برگزار می‌شود، ابراز کرد: قرائت جمعی زیارت پرفیض عاشورا، در ابتدای این مراسم، فضای مسجد شهدا را معطر خواهد کرد.
بیگدلی تصریح کرد: پس از برگزاری همایش بزرگ «شیرخوارگان حسینی»، این همایش دومین همایشی است که در سطح کشور به میزبانی مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار شده و مردم هم‌نوا با هم در سوگ خاندان سیدالشهدا(ع) به عزاداری می‌پردازند.
وی در پایان اظهار کرد: ششمین همایش «سه ساله‌های زهرایی» همزمان با هفتم آذرماه امسال در حسینیه شهدای زنجان برگزار شده و حجت‌الاسلام محمدی، کارشناس و مدرس حوزه‌های علمیه زنجان در آن به بیان بخشی از مصائب اهل بیت(ع) در کربلا می‌پردازد.

captcha