آموزش شستشو، کفن و دفن اموات؛ نیاز اساسی آرامستان‌های کشور
کد خبر: 2625589
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
قنبریان عنوان کرد:

آموزش شستشو، کفن و دفن اموات؛ نیاز اساسی آرامستان‌های کشور

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کشور با بیان اینکه شستن میت از واجبات کفایی دین است، تأکید کرد: یکی از نیازهای اساسی و فعلی آرامستان‌های کشور آموزش شرعی شستشو، کفن و دفن اموات به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، قدرت‌الله قنبریان، مدیرعامل سازمان آرامستان های کشور، سوم دی‌ماه در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تربت حیدریه اظهار کرد: وظیفه اصلی آرامستان‌های کشور در حال حاضر احداث و توسعه آرامستان‌ها، حمل و نقل اجساد و دفن و کفن متوفیان است.

قنبریان با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه وزارت کشور کلیه شهرهای بالای 220 هزار نفر می‌توانند سازمان آرامستان داشته باشند، گفت: درحال حاضر 45 سازمان آرامستان در مراکز استان‌ها و برخی از شهرهای کشور تشکیل شده است که تربت حیدریه نیز یکی از شهرهایی است که بر اساس ابلاغیه باید سازمان آرامستان داشته باشد.

وی تفکیک قبور امورات شامل جداسازی قبور شهدا، ایثارگران، هنرمندان، خردسالان و ... را از طرح‌های در دست اقدام سازمان آرامستان‌ها در کشور عنوان کرد و افزود: از طرح‌های دیگر این سازمان می‌توان به تعامل مناسب از سوی سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با سازمان آرامستان‌های کشور اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های کشور با بیان اینکه شستن میت از واجبات کفایی دین است، تأکید کرد: یکی از نیازهای اساسی و فعلی آرامستان‌های کشور آموزش شرعی شستشو، کفن و دفن اموات است که متأسفانه در بسیاری از نقاط کشورمان به خصوص شهرهای کوچک و روستاها باید از سوی مسئولان دینی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی یکپارچه‌سازی سنگ‌های قبور به جهت اندازه، شکل سنگ و نوع سنگ را از دیگر طرح‌هایی دانست که در حال انجام و پیگیری است و ادامه داد: در حال حاضر 38 آرامستان کشور به سامانه جستجوی اموات مجهز شده‌اند به گونه‌ای که با راه‌اندازی این سامانه و وارد کردن چند مشخصه از متوفی شماره ردیف و قطعه، محل دفن، تاریخ دفن و سایر اطلاعات قابل رهگیری است.

captcha