ساماندهی ۳۴۵ مداح و شاعر آئینی شهرستان کاشان
کد خبر: 2663137
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی خبر داد:

ساماندهی ۳۴۵ مداح و شاعر آئینی شهرستان کاشان

کانون خبرنگاران نبأ/ روح‌الله باقری: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: ۳۴۵ مداح و شاعر آئینی شهرستان کاشان تاکنون ساماندهی و برای آنان کارت شناسایی صادر شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدعبدالصاحب حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: 345 مداح و شاعر آئینی شهرستان کاشان تاکنون ساماندهی و برای آنان کارت شناسایی موقت صادر شده است.

وی ساماندهی مداحان و شاعران آئینی را یکی از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی دانست و یادآور شد: ساماندهی مداحان شهرستان کاشان از سال 90 در اداره تبلیغات اسلامی آغاز شده و طی مراحل تشکیل پرونده، اختصاص کد شناسایی، بررسی صلاحیت، برای واجدین شرایط کارت موقت مداحی صادر شده است.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: این کارت با هدف تسهیل در بازشناسی هویت مداحان و شاعران آئینی صادر شده و در آینده، کارت دائمی مداحان و شاعران آئینی صادر خواهد شد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، ارتقای سطح علمی مداحان را از اولویت‌های این اداره دانست و افزود: مداحی برانگیختن و کمک گرفتن از عواطف برای خردافزایی است تا با بیان و شیوه هنری، معرفت دینی را در بیان مردم گسترش دهد و لازمه این خردافزایی، ارتقای سطح علمی مداحان است.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مطابق سرفصل‌های مصوب سازمان و برگزاری همایش مداحان و شاعران آئینی از جمله برنامه‌هایی است که با هدف ارتقای سطح علم مداحان در سال جاری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری تأکید فراوانی را در حوزه مداحی دارند و این توجه مقام معظم رهبری وظیفه ما را در این حوزه بسیار سنگین می‎کند، لذا تلاش ما باید بهره‌برداری صحیح از پتانسیل‎های خوب در این حوزه باشد.

captcha