انجمن خادمان قرآن می‌تواند مجلس قرآنی کشور باشد
کد خبر: 2671986
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۷
حجت‌الاسلام حشمتی:

انجمن خادمان قرآن می‌تواند مجلس قرآنی کشور باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انجمن خادمان قرآن می‌تواند مجلس قرآنی کشور باشد، گفت: آرمان و انتظار ما ایجاد این انجمن است که امیدواریم عضوگیری و تصویب اساسنامه‌ای خوب و مناسب را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 14 دی‌ماه در نخستین روز از هم‌اندیشی سراسری خادمان قرآن کریم، اظهار کرد: ما در گروه‌های هشتگانه یک گروه دیگر را تحت عنوان گروه اساسنامه تشکیل داده که در پایتخت نیز عضوگیری انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه 192 نفر عضو انجمن خادمان قرآن کریم کشور هستند، گفت: این اعضا هیئت مؤسس را تشکیل داده و زمینه ایجاد انجمن و سپس عضوگیری را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به اساسنامه مجمع خادمان قرآن کریم کشور، عنوان کرد: در این اساسنامه کلیات، اهداف و وظایف انجمن، ارکان انجمن، وظایف هیئت امنا، شورای مرکزی، دبیرکل انجمن، مجامع تخصصی و هیئت بازرسان، تعریف عضو، شرایط عضویت و منابع و مقررات مالی تعریف شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بر اساس این اساسنامه از 13 نفر هیئت امنا، پنج نفر به عنوان اعضای بازرسی  توسط شورای مرکزی انتخاب و سه ساله کار خود را ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه جای انجمن خادمان قرآنی در کشور خالی بود، ابراز کرد: با تصویب یک اساسنامه کاملا غیردولتی امید است که این مجموعه شکل گیرد، از همین رو علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیئت امنا خواهد بود.

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه انجمن خادمان قرآن می‌تواند مجلس قرآنی کشور باشد، گفت: آرمان و انتظار ما ایجاد این انجمن است که امیدواریم عضوگیری و تصویب اساسنامه‌ای خوب و مناسب را داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره مجامع هشتگانه، بیان کرد: پیشنهاد بنده این است که از بین مجامعی که در این نشست حاضر هستند، فردی به عنوان نماینده انتخاب و پیگیر تصویب اساسنامه باشد. 

captcha