لزوم توجه ستاد ساماندهی جوانان ‎به مشکلات این قشر در زمینه‌های مختلف
کد خبر: 2706192
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
سلیمانی تأکید کرد:

لزوم توجه ستاد ساماندهی جوانان ‎به مشکلات این قشر در زمینه‌های مختلف

گروه اجتماعی: استاندار چهارمحال و بختیاری بر لزوم توجه ویژه ستاد ساماندهی جوانان ‎به مشکلات جوانان در زمینه اشتغال، حقوق شهروندی، ازدواج، مسکن و ورزش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری روز 23 دی‌ماه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان با تأکید بر اهمیت توجه بیشتر به امور جوانان، گفت: ایجاد چنین ستادهایی نقش مؤثری در ساماندهی امور دارد البته در صورتی که امور به سمت اجرایی شدن سوق داده شوند و این جلسات بازخورد مثبتی داشته باشد.


وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شورای جوانان با هدف حرکت در راستای اسلام و حفظ فرهنگ دینی فعالیت خود را آغاز کرد تا از بی‎بند و باری رایج در جامعه قبل از انقلاب جلوگیری شود و تاکنون در این زمینه موفق بوده است.


سلیمانی با اشاره به مشکلات کنونی جوانان در سطح جامعه تصریح کرد: اکنون باید ستاد ساماندهی جوانان توجه ویژه‎ای به مشکلات این قشر در زمینه اشتغال، حقوق شهروندی، ازدواج، مسکن و ورزش داشته باشد.


وی  خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات دولت قبل حذف دو سازمان جوانان و ورزش و ایجاد سازمان ورزش و جوانان کنونی بود.


سلیمانی با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط در امور جوانان هر کدام در راستای فعالیت خود در حد مطلوب کار می‌کنند افزود: باید یک نهاد مشخص ایجاد شود تا با جلوگیری از هزینه‌های بیهوده بتوان با تمرکز مشکلات اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان را ساماندهی کرد.


به گفته وی، مدیران آینده همین جوانان امروز هستند که آینده کشور را رقم می‌زنند پس باید به این قشر در جامعه توجه ویژه شود.   


وی با اشاره به مشکلات بانک‌ها در راستای پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان اظهار کرد: از گذشته یک درصدی در بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج جوانان در نظر گرفته می‌شد، اما اکنون به دلیل بالا بودن مطالبات و کم بودن درآمد بانک‌ها این تسهیلات کمتر شده است که می‌طلبد در راستای رفع این مشکل برنامه ریزی صحیحی صورت گیرد.
 

captcha