آموزش و پرورش لرستان رتبه نخست کشور در زمینه راهیان نور را کسب کرد
کد خبر: 2719325
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۰
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

آموزش و پرورش لرستان رتبه نخست کشور در زمینه راهیان نور را کسب کرد

گروهاجتماعی: کریمی‌فر با اشاره به این‌که این اداره‌کل تاکنون ۲۴ هزار دانش‌آموز را در قالب راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کرده است، گفت: با این آمار آموزش و پرورش لرستان در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که روز شنبه، 27 دی‌ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه این اداره‌کل تاکنون 24 هزار دانش‌آموز را در قالب راهیان نور به مناطق جنگی اعزام کرده است، گفت: با این آمار آموزش و پرورش لرستان در کشور رتبه نخست را کسب کرده است.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی اوقات فراغت، اظهار کرد: این اداره‌کل اردوگاه ملی را راه‌اندازی کرده است و همچنین، دارای پنج اردوگاه دیگر است و برای ساماندهی امور جوانان 52 برنامه را پیش‌بینی کرده است.

کریمی‌فر ادامه داد: آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان تاکنون 24 کلینیک مشاوره را راه‌اندازی کرده است و برای توسعه مدارس مشارکتی و غیرانتفاعی پرداخت تسهیلات را داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان با اشاره به برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از مصرف و سوءمصرف مواد مخدر در 28 آموزشگاه با جمعیت 21هزار و 200 دانش‌آموز برگزار شده است، بیان کرد: همچنین، این همایش در 65 مدرسه با جمعیت 14 هزار 700 دانش‌آموز برگزار شده است و در سطح استان همایش فرزندآوری را در هشت شهرستان استان و مبارزه با رفتارهای پرخطر را در سطح 75 مدرسه برگزار کرده‌ایم.

لیلا سلاحورزی، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان نیز گفت: گروهی از جوانان که مغفول مانده‌اند و در این برنامه‌ریزی‌ها مدنظر نیستند خانم‌های مطلقه هستند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه زمان وقوع طلاق در سال‌های اولیه ازدواج است که اکثر زنان در سن جوانی به سر می‌برند، اظهار کرد: تاکنون در خصوص این جوانان تحقیق و یا پژوهشی صورت نگرفته این درصورتی است که درصدی از مراجعان به امور بانوان را تشکیل می‌دهند.

سلاحورزی با بیان این‌که این‌طور افرادی از سایر بانوان آسیب‌پذیرتر هستند، تصریح کرد: خیلی از سازمان‌های حمایتی آن‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و ما امیدوارزیم که در سال 94 دستگاه‌های متولی این امر به این جوانان سر و سامانی بدهند.

در ادامه جلسه، ولی‌الله منتظری، مدیرکل کمیته امداد استان لرستان با اشاره به این‌که هر برنامه‌ای که کمیته امداد در حوزه جوانان انجام داده است قابل کنترل و ارزیابی است، اظهار کرد: ما در همه زمینه‌ها فعالیت داریم منتهی جامعه هدفی برای ما تعریف شده است که باید در این زمینه فعالیت کنیم.

وی با اشاره به این‌که 10 درصد از خانواده‌های استان لرستان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، ادامه داد: بقیه جوانان ما تحت پوشش سازمان‌های دیگر مانند بهزیستی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ورزش و جوانان، بسیج، تبلیغات اسلامی و دیگر سازمان‌های مرتبط است که در امور جوانان دخیل هستند.

منتظری افزود: در حوزه کمیته امداد همایش‌ها، اردوها، پیشگیری، کارگاه آموزشی را داریم، تصریح کرد: کمیته امداد در برنامه پنج ساله پنجم که سال 94 آخرین سال آن است، شورای خدمات تربیتی، دینی، تفریحی که در سال جاری 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده سال آینده به 12 هزار نفر ارتقاء می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان افزود:  پیش‌بینی شده است که به یازده هزار 367 نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شود و همچنین، به 14 هزار و 568 نفر آموزش مهارت‌های اجتماعی داده شده است.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، در این جلسه اظهار کرد: حلقه مفقوده ما در این جلسات این است که نه‎تنها از تجربیات جهانی استفاه نمی‌کنیم بلکه از تجربیات داخلی نیز بهره‌ نمی‌بریم و هر دولت از تجربیات دولت قبل از خود استفاده نکرده و از صفر شروع می‌کند.

وی با اشاره به این‌که این طرح‌های در سال‌های قبل نیز ارائه شده است، تصریح کرد: فقط شکل ظاهری این طرح‌ها تغییر کرده است و این درصورتی است که در استانی که 51 درصد از جوانان آن بیکار هستند و به تعبیری از هر 2 نفر یک نفر بیکار است، اگر به صورت مصداقی و عملی کار کنیم مشکل جوانان ما حل می‌شود.

captcha