امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌شمالی نیازمند امکانات بیشتری هستند
کد خبر: 2739923
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌شمالی نیازمند امکانات بیشتری هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه استان در مسیر بارگاه رضوی نیازمند امکانات بیشتری هستند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی، اظهار کرد: در مسیر جاده‌های منتهی به استان خراسان رضوی، امامزادگان شاخصی وجود دارد که پذیرای زائرانی هستند که از سمت استان‌های مازندران، گلستان، تهران، سمنان و به سوی حرم امن رضوی حرکت می‌کنند و این بقاع متبرکه در تمام طول سال از مسافران و زائران به خوبی پذیرایی خواهند کرد.
وی عنوان کرد: فعالیت‌های متنوعی از هم‌اکنون برای تعطیلات نوروز در امامزادگان و بقاع متبرکه استان خراسان‌شمالی انجام می‌شود که می‌توان آنها را در چند بخش اساسی تقسیم‌بندی کرد؛ نخستین کاری که در این مراکز مهم دینی و مذهبی در دست انجام بوده، فضاسازی و تبلیغات محیطی برای جذب علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و خدمات‌رسانی مناسب به آنها است.
سهرابی افزود: فضاسازی در امامزادگان و بقاع متبرکه از امور مهمی است که باید به‌خوبی به آن پرداخته شود و سرویس‌‌های بهداشتی، فضای داخلی و محل‌هایی که زمینه نشستن و استراحت زائران را فراهم آورد و همچنین امکانات مورد نیاز و تجهیزات کافی در اختیار زائران قرار گیرد.
سهرابی با ذکر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان‌شمالی نیازمند امکانات بیشتری هستند، بیان کرد: امکانات خوبی البته در حد توان امامزادگان و بقاع متبرکه در استان مهیا شده است که در اختیار زائران حرم امن رضوی و خود امامزادگان قرار می‌گیرد.
وی گفت: بر اساس تمهیداتی که در سازمان اوقاف و امور خیریه اندیشیده شده، باید امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برای استفاده و بهره‌مندی زائرانی که در حال تردد در مسیر رسیدن به بارگاه نورانی امام هشتم (ع) هستند، مهیا شوند و این فعالیت‌ها هم‌اکنون در دست انجام است.
سهرابی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی، برای امامزادگان شاخصی که مخاطبان زیادی دارند و زائران به آنها مراجعه می‌کنند، برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده و امسال در طول ۱۴ روز تعطیلات نوروزی که با ایام فاطمیه نیز مصادف شده است، اقامه نماز جماعت را با حضور روحانیان خواهیم داشت تا فضایی معنوی و روحانی در بقاع متبرکه شاخص این استان ایجاد شود
سهرابی بیان کرد: برخی از این روحانیان و طلاب از قم به استان اعزام می‌شوند و برای هر امامزاده‌ای در این بخش، روحانی در نظر گرفته شده که هم اقامه نماز خواهد داشت و هم به مسائل شرعی و سئوالات دینی و مذهبی مردم پاسخ خواهد داد و آیین‌های ویژه ایام فاطمیه را نیز به نام حضرت فاطمه زهرا (س) در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

captcha